Customer Relations Coordinator till Samsung
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Koordinator
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av Samsung söker vi nu dig som vill vara en del av ett innovativt företag och tillsammans med ditt team ständigt jobba för att hålla Samsungi framkant på marknaden och förbättra kundupplevelser.

Som Customer Relations Coordinator i Samsungs VOC-team kommer du att hantera allmänna klagomål från kunder, produktansvarsärenden, konsumentnämndsärenden och regressanspråk. Du kommer också att bidra till de övergripande processerna och förebygga dålig kundhantering genom att initiera och driva mindre projekt, analysera den inkommande volymen och typen av ärenden.

Om Rollen
  • Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa framtida interaktioner
  • Etablera och upprätthålla en god och kundrelation
  • Insamling av information; rapporter, fakta, lagar, uttalanden och annan dokumentation
  • Inleda kontakt med workshops, interna avdelningaroch callcenter
  • Avgöra om kundens klagomål ska lösas eller avslås och bedöma en rimlig kompensation
  • Utvärdera orsakerna till och konsekvenserna av kundens upplevelse och därefter eskalera till rätt avdelning/team/person
  • Följ upp internt för att förhindra liknande situationer, delegera åtgärder och få bekräftat att förbättringar har genomförts
Din profil
  • Mycket god förståelse för konsumenträtt.
  • Erfarenhet från kundservice och efterförsäljning
  • Du har arbetat med word, excel och outlook
  • Betydande erfarenhet (5+ år) av att hantera komplexa anspråk, helst inom tjänstesektorn för konsumentelektronik.
  • Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga för att arbeta effektivt med både interna och externa kontakter. Dessutom är du självgående.
  • Du är tillräckligt skicklig för att styra ett samtal med en kund i rätt riktning, och du har en medvetenhet som gör att du vet hur och när du ska komma till ett avslut i ett pågående ärende.
  • Du föredrar att ringa ett telefonsamtal i stället för att fortsätta med långa mailkonversationer för att reda ut saker och ting och avsluta ett pågående ärende.
  • Vara en god förebild för teamet. Positiv inställning till Samsungs produkter, Samsung som varumärke och Samsungs kunder.
Dina personliga egenskaper
  • Du har en hög ansvarskänsla, är självmotiverad och driven.
  • Du har entusiasm för att bidra till utvecklingen av nya processer och bidra till att förbättra sektionen.
  • Du är van vid att arbeta självständigt och trivs också som en del av ett professionellt team, där du samarbetar med dina kollegor för att hitta optimala lösningar för våra konsumenter.
  • Detaljfokusrad, professionell och ambitiös
  • Du känner dig bekväm med att arbeta i en miljö med högt tempo, hantera flera uppgifter och prioriteringar samtidigt och anpassa dig till förändrade behov

Samsung Nordics är en arbetsplats som värdesätter mångfald och innovation. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med andra passionerade individer som delar din strävan efter att använda teknologi för att göra världen till en bättre plats. Genom att vara en del av Samsung får du chansen att växa och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.

Anställningen är en heltidstjänst och du utgår från Samsungs kontor i Kista. Tjänsten är med tillträde omgående och vi intervjuar löpande.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb