Löneadministratör till kund i Älvsjö!
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Administratör Lönespecialist HR-administratör Löneadministratör
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en lönespecialist/HR-administratör för ett längre konsultuppdrag till kund i Älvsjö! Är du en Lönespecialist med koll på detaljerna och ett driv att förbättra processer? Har du ett intresse för HR frågor och trivs med att jobba självständigt? Då har vi rollen för dig! Till vår kund i Älvsjö söker vi nu en engagerad lönespecialist/HR administratör till ett konsultuppdrag med start i januari 2025 som pågår under ett år.Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Som lönespecialist/ HR administratör kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa att vår kunds löneprocesser fungerar smidigt och effektivt. Här får du arbeta självständigt med löneberedning för cirka 200 anställda, och samtidigt bidra till utvecklingen och effektiviseringen av deras processer. Vår kund erbjuder dig en arbetsplats där du blir en viktig del av ett engagerat team som värdesätter samarbete och kompetensutveckling. Här får du möjligheten att arbeta i en inspirerande miljö där varje dag bjuder på nya spännande utmaningar. Dina arbetsuppgifter Som lönespecialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av: • Självständigt hantera hela löneprocessen för ca 200 anställda • Löne- och semesterberäkningar • Årsskifteshantering samt rapportering till Collectum och försäkringsbolag • Administration av anställningsavtal och lönerelaterade intyg • Stöd till chefer och medarbetare kring kollektivavtal och lönefrågor • Introduktionsutbildningar för nyanställda och onboarding-administration • Enklare HR-administration, såsom uppdatering av HR-dokument och statistik   Värt att veta Tjänsten är placerad i Älvsjö, Stockholm, där du kommer att arbeta på plats under hela uppdraget. Teamet du ansluter till är professionellt och stöttande, och du kommer att få möjlighet att använda dina kunskaper inom lön och HR i en varierande arbetsmiljö. Uppdraget sträcker sig från januari 2025 till februari 2026 och innebär en 100% tjänst.  Våra förväntningar Vi söker dig som har minst 3-4 års erfarenhet av självständigt arbete med hela löneprocessen. Du är van vid att tolka kollektivavtal och har en eftergymnasial utbildning inom lön. Du är en noggrann och effektiv administratör som lätt sätter dig in i nya system och har erfarenhet av att hantera pensions- och försäkringsrapportering. Meriterande är grundläggande kunskaper i bokföring och tidigare erfarenhet av Agda Lön och Medvind, men viktigast är att du är systemsmart och trivs med att jobba strukturerat i en snabb miljö. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk