Receptionist och servicemedarbetare till ett stort kontor i Sickla
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Receptionist Servicepersonal
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

AlphaCE Rekrytering har fått i uppdrag att hitta en receptionist och servicemedarbetar för en kunds räkning till ett stort företag i Sickla.

Om företaget
Företaget levererar en mängd integrerade FM-tjänster i ett paketerat format, däribland
Receptionister och servicemedarbetare till kontor och andra servicetjänster.

Här jobbar man med flera kollegor i en reception med café, växel, konferensservice,
vaktmästeri, post, gods, lokalvård, säkerhet, SBA m.m. hos en kund i Sickla.

Teamet behöver kompletteras med en person som förutom att jobba i receptionen
men också kan samarbeta och lösa av den som är ansvarig för cafédelen.

Att arbeta hos den här kund är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Om tjänsten
Man kommer att vara kundens ansikte utåt, har god ordning och reda och en vilja att leverera
bästa tänkbara service. Man ingår i ett team som bemannar reception/café och växel samt tar
hand om konferensservice och kontorsservice såsom post- och godshantering, påfyllning av
material och byte av returkärl.

Man välkomnar medarbetar och gäster. Se till att fruktkorgar är fräsch och att det finns kaffe
och te, skapa lite av en hotellkänsla på jobbet. Beställa catering och kontorsartiklar, ta emot
varor, producera passerkort samt vara ansvara för kontorets servicecentral.

Vara spindeln i nätet på kontoret och dagliga uppgifter kommer via ett levande doc i datorn.
Även en del administration ingår i rollen så vana vid mail och Office-paketet är ett måste.

Din bakgrund
Bör vara inom reception och service, det är en fördel om du tidigare har arbetat med detta eller
liknande servicearbeten. Kunden arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande.
Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken som person och ser det som en
självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Välkomna besökare
Passerkortshantering
Svara i växeln Kassa/Försäljning
Upprätthålla ordning och reda i receptionen
Uppdatera skriftliga rutiner och checklistor
Ärendehantering i vår portal
Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
Post- och godshantering
Inköp av kontorsmaterial
Leverera catering till interna möten
Sköta om konferenslokaler och bokningar
Disk/städning av reception/café
Hantering av returkärl för papper och wellpapp m.m. fylla på kontorsmaterial på våningarna
Hjälpa till med administration i caféet såsom inköp, inventering, uppföljning m.m

Kvalifikationer/Krav
Yrkeserfarenhet från arbete i reception
Uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet
Gymnasium eller motsvarande
Erfarenhet av att arbeta i restaurang eller café är meriterande

Personliga egenskaper
Vara representativ, social och ha hög servicenivå, trivas med att vara en knytpunkt för de anställda och gäster
Känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje
dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
Vara noggrann, strukturerad och planerande
Vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
Ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
Förmågan att ibland klara av att arbeta i ett högt tempo
God samarbetsförmåga och att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
Delar företagets värderingar

Anställningsform och arbetstider
Tjänsten är heltid 100%, måndag till fredag 07.15-17.15 (måndagar 06.00) rullande schema
Företaget har kollektivavtal

AlphaCEs vision är att alla har en plats på arbetsmarknaden,
vi ser gärna att du som är berättigad till någon form av lönestöd söker tjänsten.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb