Ordermottagare /Leveransbevakare /Kundservice
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Ordermottagare Leveransbevakare Kundtjänstmedarbetare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Skogslunds Metallgjuteri är tillsammans med VÅ Pressgjuteri och Skanslack en del i den lilla gjutgods-koncernen som ingår i koncernen SkansIsa Group Holding AB. Inom koncernen erbjuder vi, i huvudsak, gjutna aluminium detaljer, producerade med metoderna kokillgjutning samt pressgjutning, i mindre till större serier. Vårt huvudfokus är tillverkning av gjutgods i aluminium med god kvalité och hög leveranssäkerhet anpassat till kundens önskemål. Vi arbetar med hög fokus på säkerhet, kvalitet och kostnad.

Vi är ett familjeföretag som består av en mindre koncern. Du kommer att arbeta koncernövergripande och ha ett nära samarbete med kollegor i alla våra produktionsbolag. Dina kontaktytor sträcker sig både internt inom koncernen och externt mot våra kunder.

Om rollen: Som ansvarig för order och leveransbevakning spelar du en central roll med många kontakter både externt och internt. Du hanterar order och administrerar dessa i företagets affärssystem samt sköter faktureringen. Rollen innebär ett nära samarbete med kollegor som arbetsledare för att följa flödet av leveranser och agera leveransbevakare. Tjänstens tyngdpunkt ligger på att arbeta proaktivt med produktionsansvariga och arbetsledare för att nå våra leveransmål. En god kundservice är en viktig del av arbetet då du dagligen har kontakt med våra kunder via telefon och mail och det också du som tar emot inkommande samtal till företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Orderhantering, leveransbevakning och fakturering
  • Skicka underlag och beställa tjänster från leverantörer
  • Vara tillgänglig för kunden och delge information per telefon och mail
  • Ta emot våra kunder vid kundbesök och arbeta med kontorstrivsel

Kvalifikationer: Vi söker dig som har erfarenhet från kundservice och är van att arbeta självständigt med administrativa arbetsuppgifter. Du har hög servicekänsla och trivs med många kontaktytor. Din systemkunskap är god och du sätter dig enkelt in i nya datasystem. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Monitor eller Pyramid och har grundläggande kunskap inom ekonomi. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Personliga egenskaper: Som person är du positiv, flexibel och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter. Du är ordningsam, lösningsorienterad och förstår vikten av att prioritera rätt och tar gärna egna initiativ. Du trivs i en serviceinriktad roll och kan bemöta kunderna både korrekt och snabbt. Vi tror att du gillar att agera ”spindeln i nätet” och har lätt att samarbeta med dina kollegor.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tillträde enligt ök.

Skicka din skriftliga ansökan och CV till Drita Isa, HR-chef [email protected] Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk