Key Account & Kundsupport Volvo Bussar Säffle
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Kundtjänstmedarbetare
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Volvokoncernen bidrar till ett ökat välstånd genom att erbjuda transport- och infrastrukturlösningar som lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och motorer för marina- och industriella applikationer samt finansiering och tjänster som ökar kundernas drifttid och produktivitet. Vårt huvudkontor finns i Göteborg, Sverige, och vår aktie är noterad på Nasdaq i Stockholm, Sverige. Är du en problemlösare med teknisk förståelse och passion för kundservice? Vi söker nu två engagerade medarbetare till vår globala avdelning för Key Account & Kundsupport inom reservdelar!  Här på vår unika servicemarknadsenhet tillhandahåller vi och tillverkar reservdelar för Volvo Bussar Europa. Vi anpassar, lackerar och gör specialbyggnationer på kompletta bussar samt utbildar servicepersonal inom den senaste busstekniken.  På Volvo Bussar drivs vi av att säkerställa att miljontals människor når sina resmål varje dag. Pålitlighet, säkerhet och respekt för miljön är de kärnvärden vi står för. Vi vill göra skillnad och vara pionjärer för framtida hållbara transportlösningar.   Vilka är vi?  På vår site i Säffle jobbar 45 personer. Verksamheten består av tre delar, vi lagerför, tillverkar och tillhandahåller reservdelar framförallt till våra kunder i Europa men även till andra delar av världen. Vi har en verksamhet som uppgraderar bussar, gör specialbyggnationer, återställer krockskador, lackerar samt renoverar alla märken av bussar. Dessutom har vi en utbildningsverksamhet där vi utbildar busstekniker inom den senaste tekniken. Våra kunder är alltifrån enmansföretag till de stora persontransportbolagen. Vi utför också en del jobb åt andra avdelningar inom Volvo Bussar såsom t.ex olika marknadsbolag och produktutveckling.  Rollen Som en central del av vårt team kommer du att ansvara för orderhantering och koordinering med våra nyckelkunder världen över. Du kommer att jobba operativt för att identifiera och lösa kundernas behov, vilket innebär att du behöver ha en god teknisk insikt och förståelse för vilka delar som är kritiska för deras verksamhet.  Dina arbetsuppgifter inkluderar:  * Hantering av kritikalitet och segmentering av reservdelar.  * Säkerställa bästa transportalternativ för snabba och effektiva leveranser.  * Administrera och proaktivt lösa kundärenden under press.  * Bygga och vårda relationer med våra globala kunder genom effektiv kommunikation på svenska och engelska.  * Projektleda större ärenden kring reservdelshantering med fokus på struktur och uppföljning.  Vem är du?  Du har en affärsinriktad inställning och en god förståelse för hur man driver en framgångsrik verksamhet. Du trivs i en miljö där du arbetar nära verksamheten och ser nya möjligheter att göra skillnad.   Din förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö är imponerande. Din problemlösningsförmåga och din fordonskunskap är värdefulla tillgångar i denna roll. Du tänker lösningsorienterat och kommunicerar tydligt och enkelt på både engelska och svenska. Det är också en fördel om du är strukturerad.   Dina kunskaper inom Excel och erfarenhet av SAP som affärssystem kommer att vara värdefulla i denna roll.  Om du är redo för en varierad och spännande roll där du får möjlighet att påverka och göra skillnad för våra kunder globalt, skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!  Välkommen att skicka in in ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 241104.  Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.  Är du intresserad och vill veta mer? Kontakta gärna BPE chef Patrik Svedehag tel. 076 553 74 27  Vi respekterar din dataintegritet och tar därför inte emot ansökningar via e-post.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb