Lönekonsult
Skicka ansökan 17 dagar kvar
Lönekonsult
17 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 350 personer arbetar på Servicekontoret. På Borås Stads hemsida kan du läsa mer om vår förvaltning.

Vi söker nu en lönekonsult till Löneservice, som är en av enheterna på avdelningen Personal- och löneservice. Löneservice hanterar kvalificerad löneadministration för förvaltningarna i Borås Stad och flera av Borås Stads bolag. Förutom att sköta den administrativa delen av bland annat anställningsavtal och löneunderlag, fungerar också enheten som support för personal- och lönesystemet Heroma. Vi administrerar över 12 500 löner varje månad för hela Borås Stads koncern. Börjar du hos oss hamnar du i ett arbetslag med mycket kompetens, god serviceförmåga och hjälpsamhet. Vi lär av varandra och värnar kollegialt lärande och strävar efter att utveckla oss.

Lönekonsult

Arbetsuppgifter

Arbetet består av löneadministrativa uppgifter såsom registrering av anställningar samt kontroll, bearbetning och registrering av löneunderlag. Som lönekonsult kommer du också att ge support till chefer och handläggare i hela Borås Stad inom dessa frågor. Du kommer även att utbilda chefer i lön- och personalsystemet Heroma. Du kommer att arbeta såväl självständigt med egna uppdrag som i grupp. Du arbetar tillsammans med dina kollegor aktivt med att vidareutveckla verksamhetens arbetssätt och att effektivisera lönehanteringen.

Övrig information

I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som lönekonsult behöver du ha följande kompetenser:


·En eftergymnasial utbildning inom löneadministration alternativt minst 5 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete.

·Dokumenterad erfarenhet av löneadministrativt arbete de tre senaste åren.

·Goda IT-kunskaper (Office programmet/löne/PA-system)

·Vana av att utbilda chefer och handläggare i löneadministration,


För att trivas i rollen som lönekonsult hos oss är det bra om du har:

·Jobbat inom offentlig förvaltning och har gedigen kunskap om Allmänna bestämmelser och de huvudöverenskommelser som anger ramarna för vårt arbete.

·Kunskap och flerårig erfarenhet av arbete i Heroma

·God serviceförmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt

Du som söker bör vara mån om att ge god service, sitta i support och se till att vi uppnår målet för vår verksamhet "rätt lön i rätt tid". Vi ser gärna att du lockas av att kontinuerligt lära nytt och utvecklas med en verksamhet som har ständigt förändrade behov och förutsättningar. Du har ett gott bemötande och tycker om att kommunicera med andra och vara pedagogisk mot våra kunder/beställare. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via knappen Sök tjänst nedan.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk