Administratör till frivården Stockholm Stad
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Administratör
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ Kriminalvården är en statlig myndighet som tillsammans med polis, åklagare och domstolar ansvarar för att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Merparten av de som döms till kriminalvård finns i frivården. Frivård är kriminalvård som äger rum ute i samhället, där ett straff i frivård innebär både kontroll och stöd för de dömda. Frivården växer vi får nya och mer omfattande uppdrag och söker nu nya medarbetare för att klara olika roller i vårt samhällsuppdrag. Frivården verkställer olika påföljder som skyddstillsyn, ungdomsövervakning, intensivövervakning och samhällstjänst. Som en viktig del av arbetet för att förebygga återfall i brott bedriver Frivården Stockholm Stad omfattande programverksamhet för klienter, både i grupp och enskilt. Frivården Stockholm Stad arbetar enligt Kriminalvårdens vision bättre ut. På Frivården Stockholm Stad är vi drygt 190 medarbetare som håller till i nya moderna lokaler på Gärdet, med närhet till både tunnelbana och bussar. Vi har tillgång till ett cykelrum med laddmöjligheter för el-cyklar och ett gym för personalen i anslutning till kontoret. På taket har vi tillgång till en stor utomhusterrass. ARBETSUPPGIFTER Administrationen är en servicefunktion på frivårdskontoret och du kommer ingå i en grupp på 10 som ansvarar för att serva administrativt kring klientärenden med registrering av inkommande ärenden, expediering av beslut och domshantering mm. Arbetet innebär att följa de instruktioner för administrativt arbete som föreligger såväl nationellt som lokalt. Tillsammans med övriga administratörer driver du verksamheten utifrån gällande uppdrag. Administrationen ansvarar för arkiv, diarium, posthantering, beställningar, viss fakturahantering samt hantering av myndighetens inkommande mail. Arbetsuppgifter som rör behörighetsbeställningar, IT och telefoni ingår i det dagliga arbetet. Arbetstempot är periodvis högt och IT supporten är ibland av brådskande karaktär. Arbetsuppgifterna innebär externa kontakter, där du representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls. KVALIFIKATIONER Arbetet som administratör är en servicefunktion vilket ställer krav på att du är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt. Du är lugn och trygg i dig själv och kan hantera stressade situationer på ett bra sätt. Vidare har du förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter upprätthålls. Du är också flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se lösningar i uppkomna situationer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har lätt för att bygga relationer. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och har en väl utvecklad administrativ förmåga. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - Gymnasieexamen med administrativ inriktning - Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska - Erfarenhet av administrativt arbete i statlig myndighet - Yrkeserfarenhet av IT support Det är meriterande om du har: - Yrkeserfarenhet inom inköp och beställningar - Erfarenhet av serviceinriktat arbete - Erfarenhet av posthantering och arkivering ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. I denna rekrytering sker urval efter sista ansökningsdag. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb