Administratör
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Administratör
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Vi vill önska en blivande kollega välkommen! Som administratör hos oss på sektionen är du ansiktet utåt för Linnéuniversitetet. Sektionen tillhör avdelningen Lokal- och service. Sektionen är en av fyra på avdelningen och tillsammans arbetar med den gemensamma förvaltningen. Som en del av Universitetsförvaltningen svarar vi för service, ledning och samordning av vissa för universitetets gemensamma och övergripande frågor. Till Infocenter vänder sig studenter, anställda och besökare för att få allmän information, praktisk service och lotsning vidare i organisationen. Infocenter ansvarar för universitets kontaktcenter och här finns också vår universitetsbutik. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter kan till viss del anpassas efter dina erfarenheter och kompetenser samt utifrån verksamhetens behov. Som administratör arbetar du bland annat med   • Ge service genom Linnéuniversitetets växel och reception • Hantera ärenden från student, anställd och extern part, både via besök som e-post • Sälja studiematerial, kontorsmaterial och profilprodukter • Hantera studieintyg, utskrift, passerkort, nycklar med mera • Hantera ärenden gällande telefoni (beställning, reklamation, teknisk support med mera) • Stötta universitetsbiblioteket genom vissa typer av ärenden, så som lånekort • Övriga arbetsuppgifter efter verksamhetens behov   Kvalifikationer I infocenter är du verksamhetens ansikte utåt. Vi söker därför dig som brinner för service och förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Dokumenterad erfarenhet av arbete inom kundservice, reception eller likvärdigt är ett krav. Du har minst treårig gymnasiekompetens och erfarenhet av administrativt arbete. Vidare är det krav på att du har bra skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmågan att hantera svåra situationer och bemöta olika slags människor på ett professionellt sätt. Du är inkluderande och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Arbetet innebär varierande arbetsuppgifter, såväl utifrån säsong som erfarenhet och kompetens, och anställningen ställer krav på flexibilitet och initiativförmåga. Du har ett stort engagemang och driv och backar inte för nya arbetsuppgifter. Sektionen står inför ett utvecklingsarbete och det är därför viktigt att du kan samarbeta, att du är förändringsbenägen och lösningsfokuserad. På sektionen finns det många olika sorters arbetsuppgifter och det är viktigt att du kan arbeta över gränserna när verksamheten kräver. För att du ska trivas i rollen krävs det att du är tekniskt intresserad och känner dig bekväm och blir motiverad av att lära dig nya system. Kunskaper i programvaror såsom Office-program, Adobe-program och kommunikationslösningen Touch Point Plus är meriterande. Placeringsort: Kalmar Omfattning: 100 % Varaktighet: Tillsvidare, vi tillämpar som utgångspunkt 6 mån provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 1 november 2024 Upplysningar: För frågor om tjänsten kontaktar du sektionschef Anna Löving 0470-708539. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Hanna Holgersson, 0470-708869,   Fackliga företrädare nås via universitetets växel 0772-28 80 00. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb