Customer Success Manager
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Chef Success Manager Customer Success Manager
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att utveckla både kundrelationer och affärer? Är du en teknikintresserad problemlösare med grym kommunikationsförmåga? Vill du vara med och bidra till att förbättra framtidens skolor? Välkommen till oss på IST!

Tillsammans med våra kunder utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Nu vill vi utöka vår organisation med ännu en engagerad Customer Success Manager som kan skapa mervärde för våra kunder inom friskolesektorn.

Om IST

Med över 5 miljoner användare, 350 medarbetare och 9 kontor från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland, är vi stolta att vara ett av de ledande Ed-techföretagen.

Vår mission är tydlig och ambitiös – att vi levererar digitala lösningar som sparar tid och pengar, för ett ökat lärande. För att uppnå detta tillhandahåller vi de bästa verktygen för alla de som arbetar med lärande. Våra användare – elever, föräldrar, lärare och skolledare – är vår största inspirationskälla till att sträva efter förbättring och göra verklig skillnad.

Vårt skoladministrativa system är en viktig produkt för våra målgrupper, för att det värdesätter och möjliggör skolpersonals tid samt varje elevs rätt att lyckas utifrån sina förutsättningar. Förutom det skoladministrativa systemet, som vi levererar till grundskolor och gymnasieskolor, har vi även en elevhälsoprodukt som digitaliserar elevhälsoteamets arbete.

Hos oss blir du en del av ett prestigelöst team som gillar att hjälpa både kunder och varandra. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Stockholm alternativt Växjö men tjänsteresor förekommer regelbundet.

Om rollen

Som Customer Success Manager blir du en strategisk partner för kunderna och hjälper dem att nå framgång genom att erbjuda expertis, stöd och rådgivning. Du ansvarar för hantering av kundrelationer och för merförsäljning i syfte att utveckla dina kunder och hjälpa dem att uppfylla verksamhetsmålen. Relationerna är långvariga och ditt uppdrag är att ha ett tätt samarbete och att kunna läsa av kundens långsiktiga behov och även hålla våra kunder uppdaterad kring vårt produkterbjudande.

Ditt uppdrag består bland annat av följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Bygga upp starka kundrelationer och säkerställa kundnöjdhet.
  • Arbeta aktivt för att skapa nya affärer och se till att de finansiella målen uppfylls.
  • Vara kontaktperson och bollplank - du förstår dina kunder och deras behov, utmaningar och mål och skapar planer för hur våra produkter eller tjänster kan hjälpa till att uppnå dessa.
  • Hålla utbildningar och visa våra produkter
  • Kontinuerligt uppföljningsarbete gentemot kunder.
  • Presentera vårt erbjudande, sköta förhandlingar och göra egna avslut.
  • Fånga upp och analysera nya idéer eller utvecklingsbehov och definiera potentiellt kundvärde.

Vem är du?

För att trivas i rollen som Customer Success Manager behöver du ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga, hög teknisk kompetens och en genuin vilja att hjälpa kunderna. Du blir en länk mellan våra kunder och vår verksamhet och det är därför viktigt att du arbetar kundorienterat och har en naturlig fallenhet som relationsbyggare.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du också har följande erfarenhet och förmågor:

  • Flerårig erfarenhet från motsvarande roll, alternativt arbete med utbildning, projektledning och kunddialog kring IT-verksamhetsstöd
  • Akademisk examen inom exempelvis systemvetenskap, ekonomi eller liknande
  • Social och relationsskapande med förmåga att lyssna in och skapa förtroende
  • Strukturerad, lösningsfokuserad och innovativ i ditt tänk
  • Prestigelös och serviceinriktad
  • Analytisk med förmåga att dra slutsatser från analysen som omvandla dem till praktiska handlingar
  • Säljerfarenhet
  • Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift

Din ansökan

Låter detta som din nästa utmaning?

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem snarast, dock senast 2024-10-31. Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Bakgrundskontroller kan komma att tillämpas i rekryteringen.

Vid frågor eller funderingar om rollen och företaget är du varmt välkommen att kontakta Agga Sköld, Head of Admentum [email protected] eller HR via mail [email protected].

Vi ser fram emot att höra från dig!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb