Inköpare till Siemens Energy
Skicka ansökan 36 dagar kvar
Inköpare
36 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad Inköpare som ska bli en del av teamet på Siemens Energy i Finspång. I denna roll kommer du att ansvara för att lägga beställningar, hantera fakturor, följa upp leverantörers prestation, anskaffa material i rätt tid, hantera avvikelser både internt och externt, samt delta i taktisk planering och hålla leverantörsmöten. 

För att lyckas i denna roll behöver du ha en utbildning inom ett relevant område samt tidigare erfarenhet av olika typer av inköpstjänster, såsom projektinköp, operativinköp samt taktisk inköp. Kunskaper i SAP är en stark merit. Du bör ha utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska, och andra språk på professionell nivå är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, såsom förmåga till teamwork, anpassningsförmåga och en proaktiv inställning till problemlösning.

Du kommer att ingå i ett samarbetsinriktat team där teamwork och sammanhållning är avgörande. Den snabba förändringstakten, särskilt inom digitalisering, innebär att du måste vara öppen för förändringar i arbetsuppgifter och systemstöd. Vi förväntar oss att du är en drivande kraft i att introducera nya processer och verktyg bland dina leverantörer.

Om du är redo att ta dig an denna spännande utmaning och bidra till våra inköpsinsatser ser vi fram emot din ansökan! 

Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.

Ansvarsområden

  • Lägga och hantera beställningar för att säkerställa ett tidsenligt inköp av förpackningsmaterial.
  • Övervaka och utvärdera leverantörernas prestation och hantera eventuella avvikelser i leverans flödet.
  • Delta i taktisk planering för att anpassa inköpsstrategier till verksamhetens behov.
  • Genomföra regelbundna leverantörsmöten för att diskutera prestationer och förbättringar.
  • Snabbt anpassa dig till förändrade prioriteringar och arbeta intensivt under hög press vid behov.

Kvalifikationer

  • Utbildning inom relevant område är meriterande, samt tidigare erfarenhet av inköp.
  • Kunskaper i SAP är en stark merit.
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska; andra språk på professionell nivå är meriterande.
  • Stark personlighetsdrag, inklusive förmåga till teamwork, anpassningsförmåga och en proaktiv inställning till problemlösning.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb