VD assistent och verksamhetskoordinator
Skicka ansökan
Är du en driven och organiserad person som vill arbeta i hjärtat av en innovativ och framåtblickande koncern? Som VD-assistent och verksamhetskoordinator hos Sankt Kors får du en central roll i att stödja vår VD och våra styrelser, men också möjligheten att vara en drivande kraft i vår strävan att ständigt utveckla och förbättra våra arbetssätt. Här får du chansen att påverka, ta ansvar och vara en del av en organisation som bygger framtidens Linköping! Företagsbeskrivning Sankt Kors är ett bolag med uppdrag att främja utveckling och tillväxt i Linköping. Vi gör det framför allt genom att tillhandahålla kreativa företagsmiljöer för nya företag och företag i förändring. Vreta Kluster AB är vårt dotterbolag där vi driver verksamheten för utveckling av de gröna näringarna. Genom Dukaten bidrar vi till att göra Linköping tillgängligt, framkomligt och säkert. Sankt Kors ägs till 100 procent av Linköping Stadshus AB Arbetsuppgifter och ansvarsområde Som VD-assistent och verksamhetskoordinator har du en central roll i vår verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta vår VD samt våra styrelser i deras arbete. Tillsammans med VD planerar ni veckovis kommande aktiviteter och ansvarsområden. Det innebär att du, förutom att hantera administrativa uppgifter som mötesplanering och dokumentation, säkerställer att processer som tertialbokslut, budgetar och årsredovisningar flyter på smidigt. Du har en kravställande roll gentemot organisationen och ser till att rätt information når ut i tid och att deadlines hålls. I rollen får du också möjlighet att driva förbättringsarbeten. Du är ständigt nyfiken på hur tekniken kan optimera vårt sätt att arbeta, och du har ett öga för effektivisering. Det kan handla om att förbättra rutiner, införa digitala stödverktyg eller förenkla arbetsflöden – alltid med målet att göra vardagen smidigare för hela organisationen. Du ansvarar för att arrangera och boka konferenser och sammankomster samt lägger även stor vikt vid att skapa en trivsam miljö på kontoret. I rollen ingår också att bevaka avtal inom tex. IT-området, samt ansvara för behörigheter och licenser. Du har en tät dialog med både interna och externa parter, vilket kräver en god förmåga att bygga relationer och hantera flera parallella uppgifter. Utöver detta ansvarar du även för arkivering, bolagshandlingar och dokumentation enligt gällande lagstiftning. Sankt Kors präglas av en företagskultur som är icke-hierarkisk, tillåtande och prestigelös. Verksamheten är visionsdriven med en hög grad av tillit och självledarskap. Varje individ har stort ansvar och möjlighet att engagera sig i processer som inte självklart ligger inom den egna rollen. Din profil Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha: ● Gymnasieexamen ● Minst 5 års relevant erfarenhet som t.ex. VD-assistent, chefsassistent, koordinator eller liknande position ● Erfarenhet av bolagsstyrning, såsom styrelserapportering ● Goda kunskaper i svenska i tal och skrift ● Hög IT-mognad med mycket goda kunskaper i Office-paketet ● Systemvana med goda kunskaper i olika digitala verktyg ● Starkt intresse för att driva digitaliseringsfrågor med tekniskt intresse ● Starka organisatoriska färdigheter ● Körkort (B) Meriterande är om du har en relevant eftergymnasial utbildning och arbetat inom offentlig verksamhet och/eller har branscherfarenhet. Erfarenhet av att driva digitaliseringsfrågor och projektledning är också meriterande. Som person trivs du i ett självledarskap och att prioritera ditt eget arbete. Du har en mycket god förmåga att planera, strukturera och följa upp uppgifter och aktiviteter. Du är driven och med ett stort engagemang agerar du proaktivt för att bistå med bästa möjliga stöd till verksamheten. Du är nyfiken och utmanar gärna befintliga arbetssätt för att göra både arbetsflöden och processer smidigare och mer effektiva. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan även vara tydlig i kravställan gentemot andra för att säkerställa resultat och regelefterlevnad. Sankt Kors tror på samverkan – värdet blir större när vi gör det tillsammans, därför har du en mycket god förmåga att samarbeta och ser det som en självklarhet för att nå bästa möjliga resultat. Du tar ansvar för din egen utveckling och trivs i en miljö där vi tar och ger utvecklande feedback till varandra. Ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Hoppas att vi möts i processen! Elin Hellström, [email protected], 0760-192399 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons