Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en ekonomiassistent till vår kund i Solna för ett långsiktigt konsultuppdrag. Kunden behöver förstärkning i sitt 2nd line-team under ett års tid.
Ansvarsområden
- Utbetalning av kreditfakturor
- Kvittningar AP/AR
- Delbetalningar
- EDI-uppsättningar samt proaktivt arbete
- Konkurser
- Stängningsrutiner vid bokslut
- SEB kort/ Eurocard portalen
- Remburser
- Tullräkningar
- Olika förekommande AP/AR ärenden/utredningar
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent i vår kunds 2nd line-team söker vi dig som uppfyller följande krav:
- Serviceminded och har en positiv inställning
- Stark problemlösningsförmåga och nyfikenhet
- Förändringsbenägen och stresstålig
- Förmåga att se helheten och ha ett helikopterperspektiv
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Gedigen erfarenhet av AP/AR-processen, från ax till limpa
- Förmåga att arbeta snabbt och undersökande – en liten detektiv när det behövs
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.