Handläggare för bostadsanpassningsbidrag
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-03

Vi erbjuder ett meningsfullt uppdrag, där du kommer att utvecklas varje dag. Tillsammans med dina kollegor på enheten ansvarar du för att skapa en lustfylld arbetsplats, som genomsyras av gemensamhet och öppenhet. Rollen som Handläggare för bostadsanpassningsbidrag hos oss I denna roll kommer du att ge personer med funktionsnedsättning möjlighet till ett självständigt liv. Uppdraget kan beskrivas som en kedja av händelser med många delmoment där du som handläggare utreder, bedömer och beslutar om bidrag för enskilda personer utifrån lagen (2018:222) om bostadsanpassningsbidrag. I arbetet ingår att bedöma sökta åtgärder, värdera intyg, bedöma kostnader för byggarbeten, skriva offertförfrågningar, hantera offerter, skriva beslut, upprätta beställningar av entreprenadarbeten samt att hantera fakturor. Dina kontaktytor är flera, så som med de sökande och närstående, intygsgivare, fastighetsägare, entreprenörer samt andra myndigheter och huvudmän. Du har intresse för att hålla dig uppdaterad kring gällande föreskrifter och domar som kan påverka handläggningen av bostadsanpassningsbidrag. Vi hoppas också att du vill bidra till vårt pågående kvalitetsarbete. Din profil Du har ett gott omdöme och kan bemöta människor professionellt i olika livssituationer. Vi tror att du vill vara ett föredöme på arbetsplatsen, där du inspirerar och motiverar din omgivning samt visar personlig omtanke till dina kollegor. Dessutom är du flexibel och kan hantera oförutsedda händelser under dagen. Du strukturerar dina uppgifter analytiskt och har en förståelse för komplexa samband, vilket hjälper dig att se helheten. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - är högskoleutbildad inom adekvat område för uppdraget, exempel inom byggteknik eller inom legitimerade yrken så som till exempel arbetsterapeut, fysioterapeut och/eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - har goda IT-kunskaper - innehar B-körkort Det är meriterade om du har: - tidigare arbetat med bostadsanpassningsbidrag - erfarenhet från annan myndighetsutövning inom närliggande regelverk - erfarenhet och kunskap om fastighetsrelaterad och/eller byggteknisk praxis Läs gärna mer om oss Vårt uppdrag är att handlägga ansökningar av bostadsanpassningsbidrag på ett rättssäkert sätt och genom bidrag till anpassning av bostäder, ge personer med funktionsnedsättning möjlighet till ett självständigt liv, läs gärna mer om oss på följande länkar: https://kungsbacka.se/omsorg-och-hjalp/hjalp-i-vardagslivet-och-hemmet/bostadsanpassning https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-vard--omsorg Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning 1 januari 2025 enligt överenskommelse. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Den typ av registerutdrag som ska begäras är Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 15 oktober. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. #LI-KUNGSBACKA Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons