Arbetsbeskrivning
Sales Manager till Europas ledande bolag inom digital transformation
Sopra Steria har som en del av sin strategi beslutat att förstärka sin satsning inom försäljning. Vi erbjuder därför två nya positioner som säljare vid vårt kontor i Stockholm. Detta är en utmärkt chans för engagerade och målmedvetna individer att ansluta sig till vårt team och delta i vår fortsatta framgång.
Som Sales Manager kommer ditt primära mål vara att öka vår "share of wallet" på befintliga kunder och att driva nykundsbearbetning i Stockholms regionen. Ett fokus i rollen kommer vara en hög närvaro hos våra kunder och bygga starka relationer med viktiga stakeholders.
Vi erbjuder allt från dataanalys, affärs- och verksamhetsutveckling via projekt- och förändringsledning till systemutveckling, testning, driftsättning och daglig förvaltning av IT-system. Din tid kommer således till stor del innebära försäljning av projekt, resursförsäljning, nykundsbearbetning, samt delta och bidra i upphandlingar med våra partners. Vi påverkar hela samhället och våra kunder återfinns främst inom energi, mobilitet, myndigheter, telekom och media, hälsa och industri.
På kontoret i Stockholm återfinns cirka 450 medarbetare inom ett flertal olika avdelningar. Ditt säljteam sitter i Stockholm och ditt samarbete med teamet kommer vara av yttersta vikt för att utveckla våra kunder och samarbeten. Du rapporterar direkt till Sopra Sterias Sales Director som även utgår från Stockholm.
Du erbjuds
- Ett internationellt företag med stabil tillväxt, goda karriärmöjligheter och ett slagkraftigt förmånspaket
- En flexibel arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka ditt arbete
- Möjligheten att vara med på en tillväxtresa när Sopra Steria satsar på att stärka sin position i Europa!
Vi söker dig som
- Är optimistisk och har ett lösningsorienterat arbetssätt där du alltid söker nya möjligheter. Vidare är du självgående och har förmåga att driva ditt arbete på egen hand trots komplexa förutsättningar. Vi ser även att du är nyfiken och genuint intresserad inom det tekniska området, där du visar intresse både för vår tjänsteportfölj såväl som kundens utmaningar och möjligheter. Du har även:
- Minst 4 års arbetslivserfarenhet som säljare inom B2B
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom teknisk försäljning gentemot IT, mjukvara och/eller konsulttjänster
- Goda kunskaper inom Officepaketet (främst PowerPoint och Excel)
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av att driva hela säljprocessen, från prospektering till kundbearbetning och införsäljning, samt utveckling av kunder
- B-körkort
Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper inom IT
- Kunskaper i Salesforce (Sopra Steria arbetar i detta idag)
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Lösningsorienterad
- Nyfiken
- Innovativ
Ansökan
Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida! Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail.
Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta TA Manager Alexandra Rebane;
[email protected]