Utvecklingsdriven driftchef
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Driftchef
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Destination Apelviken och Apelvikstrand söker nu en resultatinriktad och engagerad ledare som vill bidra till den fortsatta utvecklingen mot att bli ledande och unika i Sverige. I vår verksamhet arbetar med uthyrning av lägenhetshotell, stugor och camping. Vi anordnar även konferenser, bedriver två restauranger och under sommarhalvåret driver vi även en livsmedelsbutik. Vi söker en person som kan ta ett helhetsansvar över verksamhetens avdelningar och utveckling framåt. Du kommer att rapportera till och vara vår VD:s högra hand och du kommer att spela en nyckelroll i vår fortsatta framgång. I rollen ingår personalansvar för åtta avdelningschefer.

Som driftchef för Destination Apelviken och Apelvikstrand kommer du att ha det övergripande ansvaret för avdelningarna reception, städ, mark- och service, butik, två restauranger och aktivitet. Tillsammans med ditt team ser du till att överträffa gästernas förväntan! Din roll innebär att leda och utveckla både avdelningschefer och medarbetare för att nå våra mål på både kort och lång sikt, med fokus på kvalitet, gästnöjdhet, intäkter och lönsamhet. Ett nära samarbete mellan våra avdelningar är avgörande för att maximera vår marknadspotential och säkerställa lönsamma intäkter. Du behöver vara kommunikativ, pedagogisk och lyhörd, samt ha förmågan att bygga förtroendefulla relationer både inom och utanför organisationen. Du trivs med att driva förbättringsarbete och strävar ständigt efter att skapa effektiva processer med hög kvalitet.

Hos oss på Destination Apelviken blir du en del av ett engagerat team på en arbetsplats där vi arbetar utifrån våra värdeord Gästen i fokus, Sköj, Ansvarsfulla och Stolta. Hos oss står Gästen i fokus – vi brinner för att skapa oförglömliga upplevelser för våra besökare. Vi värderar glädje och gemenskap högt, och med vårt motto Sköj arbetar vi med ett leende och en positiv inställning varje dag. Samtidigt är vi Ansvarsfulla i allt vi gör, från gästservice till hållbarhetsarbete, och vi är Stolta över vår arbetsplats och våra insatser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

  • Skapa och leverera gästupplevelser som gör att våra gäster gärna återvänder och rekommenderar oss vidare
  • Operativ i den dagliga driften, se till att avdelningarna rullar och stötta upp vid behov
  • Vara ett tydligt stöd huvudsakligen till avdelningschefer, men även till viss del för övriga medarbetare i de operativa frågorna
  • Kvalitetssäkring och utveckling av arbetsprocesser och rutiner
  • Tillsammans med ledningsgruppen utveckla och arbeta efter Destination Apelvikens mål och vision

Vem är du?

  • Utvecklingsinriktad ledare med coachande och inkluderande ledarskap och förmåga att delegera och följa upp arbetet
  • Kommunikativ, pedagogisk och lyhörd, bygger förtroendefulla relationer såväl inom som utanför organisationen
  • Drivs av förbättringsarbete och strävar efter att skapa effektiva processer med hög kvalitet
  • Strategisk och analytisk, med god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet
  • Självständig, initiativrik och utvecklingsfokuserad, med en stark egen drivkraft att driva förbättringar

Dina kompetenser och erfarenheter:

  • Relevant högskoleutbildning
  • Minst tre års dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla flera avdelningar, med fördel inom turismnäringen
  • Erfarenhet av att arbeta med budget, intäkter och lönsamhet
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-09-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk