Ekonomiassistent
Skicka ansökan

Om uppdraget:

Vår kund är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Myndigheten drivs i form av ett statligt affärsverk. Organisastionen har drygt 1400 medarbetare; de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg.

Uppdraget är ett konsultuppdrag där syftet är att ge förstärkning till vår kund i det löpande arbete som utförs i verksamheten, och där utförandet av dessa tjänster leds och styrs av den samma.


Arbetsuppgifter:

I uppdraget vill du stötta ekonomer för underhållsekonomi med olika arbetsuppgifter, exempelvis;
  • Hantering av olika typer av fakturor (konteringar)
  • Skapa kundfakturaunderlag,
  • Medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut och ta hand om reserveringar, kontoavstämningar m.m.
  • Vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar.
Ingen dag är den andra lik och för rätt person finns utvecklingsmöjligheter samt olika spännande arbetsuppgifter att ta sig an.

Obligatoriska krav:

  • Högskoleutbildning alt eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller minst 5 års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering inom de senaste 7 åren från UBW/UNIT4/Agresso
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör/Ekonomihandläggare inom offentlig sektor.

Mervärdeskrav:

  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av huvudboksmodul i UBW/UNIT4/Agresso


Personliga egenskaper:

  • God samarbetsförmåga och initiativförmåga
  • Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
  • Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
  • Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
  • Arbetar självständigt och målinriktat
  • Lösningsorienterad
  • Initiativtagande
  • Nyfiken
  • Mycket god svenska i tal och skrift


Omfattning och placering:

  • Uppdraget är 100% från 1/12-2024 till 1/12-2025, med möjlighet för 12 mnds förlängning
  • Uppdraget möjliggör arbete på distans ca 50% av tiden, och övrig tid på plats på kontoret i Sundbyberg.

Visst låter detta som en spännande roll?

Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons