Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren ekonomiassistent som vill arbeta för en myndighet med fokus på miljö, energi och hållbarhet. Konsultuppdraget startar i december och pågår under 1 års tid med möjlighet till förlängning. Konsulten kan antingen vara placerad på kundens kontor i Stockholm eller i Göteborg.
I uppdraget kommer du att stötta dina kollegor på ekonomiavdelningen för underhållsekonomi med olika arbetsuppgifter exempelvis;
- Hantering av olika typer av fakturor (konteringar)
- Skapa kundfakturaunderlag
- Medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar.
-Vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar.
Ingen dag är den andra lik och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter samt spännande arbetsuppgifter att ta sig an.
Kvalifikationer för tjänsten:
o Högskoleutbildning alt eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller minst 5 års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering.
o Minst 5 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering inom de senaste 7 åren från UBW/UNIT4/Agresso
o Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör
o Minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör/Ekonomihandläggare inom offentlig sektor.
o Flytande i svenska i både tal och skrift.
o Grundläggande IT-vana och gedigen kunskap inom Excel.
Meriterande krav:
o Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen
o Minst 2 års arbetslivserfarenhet av huvudboksmodul i UBW/UNIT4/Agresso
Personliga egenskaper:
o God samarbetsförmåga och initiativförmåga
o Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
o Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
o Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
o Arbetar självständigt och målinriktat
o Lösningsorienterad
o Initiativtagande
o Nyfiken
Praktisk information:
• Uppdragslängd: 01-Dec-2024 - 01-Dec-2025
• Placeringsort: Stockholm eller Göteborg
• Omfattning: 100 %
• Sista ansökningsdag: 3 oktober
• Distansarbete: Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor, dock max 50% av arbetstiden. Detta beslutas i samråd med beställande chef.
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer så skicka in din ansökan redan idag.
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.