Planerare till hemtjänsten, dag och natt, Årjäng
Årjängs kommun 12 dagar kvar Årjäng
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-25

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en engagerad och erfaren planerare till vår hemtjänst i Årjäng! Är du van att självständigt planera och organisera arbetet inom hemtjänst eller annan vårdverksamhet? Har du dessutom erfarenhet som vårdpersonal inom hemtjänst? Då kan du vara den vi söker! Som planerare hos oss kommer du ha en central roll där du samarbetar nära dina kollegor och områdeschefen för att säkerställa att våra brukare får sina beviljade insatser. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att planera, koordinera och ta initiativ. Din roll: *Ansvara för schemaläggning och bemanning, både på kort och lång sikt. *Vara "spindeln i nätet" med ansvar för att verksamheten fungerar smidigt och att alla behov tillgodoses. *Ha kontakt med biståndsbedömare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor, anhöriga och andra myndigheter. *Ha god kunskap om Arbetstidslagen för att säkerställa att schemaläggning och bemanning sker i enlighet med lagstiftningens krav. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö där du har stora möjligheter att påverka och utveckla dina arbetsuppgifter. Vi uppmuntrar kreativitet och egna idéer som kan förbättra verksamheten. Vill du vara med och bidra till en bättre vardag för våra brukare? Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och gärna erfarenhet av planeringsarbete. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet. Du är serviceinriktad, positiv och lyhörd, med förmåga att skapa goda relationer baserade på respekt, tillit och förtroende. Du har lätt för att arbeta självständigt, hantera flera uppgifter samtidigt och ta snabba beslut. Dessutom är du anpassningsbar och stresstålig, samtidigt som du förstår vikten av ett gott samarbete inom organisationen. Det är viktigt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, är duktig på dokumentation och uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi ser även att du: *Har mycket goda datakunskaper, gärna med erfarenhet av system som Lifecare och Medvind (meriterande). *Tidigare har arbetat inom hemtjänst eller omsorg. *Är strukturerad och har lätt för att ta till dig nya processer och system. *Är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ. Vi värdesätter ett arbetssätt där du lyfter dina medarbetare och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Ett gott bemötande, där individen står i fokus, är avgörande för att skapa en trivsam arbetsmiljö för både chefer, personal och brukare. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons