Samordnare/planerare/koordinator för Hemtjänst i Mölndal
Skicka ansökan 72 dagar kvar
Planerare Samordnare Koordinator Vårdpersonal Undersköterska Administrativ assistent
72 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Casa Berget söker Samordnare/planerare för Hemtjänst i Mölndal.

Om tjänsten

Casa Berget Ekonomisk förening söker en samordnare med placering i Mölndal. I nuläget är vår hemtjänst i Mölndal inne i en omorganisations fas.

Arbetsplatsuppgifter

Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt arbete som samordnare inom hemtjänsten eller annan vårdverksamhet. Det är även önskvärt att du arbetat själv som vårdpersonal inom hemtjänst. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera. Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kollegor och enhetschef samt med VD. Detta för att se till att våra omsorgstagare får sina beviljade insatser.

Vidare tar du ansvar för verksamheten ur ett helhetsperspektiv vilket innebär att du ombesörjer de behov som uppstår samt följer den ständiga utveckling som verksamheten kräver att genomgå. På så sätt erbjuder vi dig stora möjligheter till att påverka dina arbetsuppgifter, vara kreativ samt komma med egna förslag och idéer och implementera de lösningar som du finner passar för arbetssituationen i fråga.

Du kommer därför bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst, ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och långsikt. I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Du kommer behöva följa upp insatserna och beställningen med omsorgstagarens kontaktperson. Därigenom se till så att beställningen överenskommer med behovet och omsorgstagens mål och sålunda kontakta bistånd hos kommunen. Planeringen görs enligt kundernas önskemål och personalens förutsättningar.

Vidare arbetar du nära enhetschefen med vilken du har regelbunden kontakt för exempelvis redovisning av utförda timmar samt personalens arbetstid varje vecka.

Du kommer att:

- planera insatser enligt Socialtjänstlagen, ha ansvar för den dagliga planeringen av hemtjänsten

- planera och fördela ut uppdrag från kommunens biståndshandläggare och hälso- och sjukvårdsinsatser från hemsjukvården.

- ansvara för bemanning i form av att hitta personal till schemat

- säkerställa dokumentationsskyldigheten enligt socialtjänstlagen

- göra hembesök och regelbundna vårdbesök hos våra nya kunder samt vid förändringar

- handleda personal

- ha löpande kontakt med vårdcentraler och biståndshandläggare

- arbetsleda vid gruppmöten och andra möten

- samarbeta med enhetschef i semesterplanering, ledigheter osv.

- korttidsrekrytera inom hemtjänsten samt hantera schemaläggning

- vara en länk gällande kontakter med biståndshandläggare, hemsjukvård, personal, brukare och anhöriga samt mellan medarbetare och enhetschef

- vara delaktig i att ta fram statistik, uppföljningar och verksamhetsrapporter

- i övrigt ansvara för att arbete sker i enlighet med verksamhetens mål och vara delaktig i arbetet för ständiga förbättringar

- vara redo för inhopp i omsorgsarbetet som kan förekomma

- svara på frågor som uppstår i verksamheten och vara tillgänglig per telefon samt svara medarbetare i våra gruppchattar

Det är viktigt att brukaren ska vara i fokus och att kringtiden minimeras så långt det går. Samordnaren/planeraren är direkt underställd enhetschefen.

Kvalifikationer

Du ska ha utbildning som är minst gymnasienivå och gärna erfarenhet av samordning. Utbildning som undersköterska är meriterande.

Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt men hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig men även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Det är av vikt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, bra dokumentations förmåga och goda kunskaper i uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket då vi har dokumentationsskyldighet enligt socialtjänstlagen.

Du ska ha mycket goda datakunskaper och bör ha arbetat inom hemtjänst eller omsorg tidigare. Erfarenhet av datasystem som Carefox, VIVA/Treserva, TES, Time Care är meriterande.

Vi söker därför dig som är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att ta till dig nya processer och system. Arbetet kräver att du är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina medarbetare och sprida god stämning på din arbetsplats. Ett gott bemötande där individen sätts i fokus skapar en eftersträvansvärd arbetsmiljö där vårt mål är att alla ska trivas; chefer, personal och omsorgstagare.

Du ska vara en arbetsmyra som brinner för ditt yrke och vela utvecklas i företaget och vara en person som ser möjligheterna i att verka i ett privat bolag där man blir belönad efter prestation.

Du behöver inte ha en vårdbakgrund även om det är meriterande. Det viktiga är att du kan struktur och organisation i botten. Därför värderas dina akademiska kunskaper högt.

Anställning

Vikariat 6 månader som sedan kan utmynna i en provanställning om alla är nöjda. Tillträde from 2024-01-31 eller enligt överenskommelse.

Ansökan

Bifoga CV och personligt brev.

Kontakt:

Daniel Andersson, Enhetschef Mölndal tfn: 076-637 36 68;

men ansökan skickas till: [email protected]

MÄRK DIN ANSÖKAN MED "Samordnare"

Lön

Fast månadslön.

Krav

Administrativ assistent 2-4 års erfarenhet

Gymnasial utbildning/undersköterska/inom Socialt arbete och omsorg

Svenska

B Körkort

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Liknande jobb