Socialsekreterare
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-20

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge.  Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.  Välkommen till Smedjebackens kommun! Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord. Vi söker en socialsekreterare till vuxenenheten! Individ- och familjeomsorgen i Smedjebacken är en liten verksamhet med totalt 23 medarbetare. Verksamheten är uppdelad i två enheter, en barn- och familjeenhet och en vuxenenhet. De båda enheterna leds av enhetschefer. Det finns en verksamhetschef och en administration som stöttar hela verksamheten. Inom vuxenheten, där denna tjänst tillhör, finns både socialsekreterare och behandlande personal som arbetar med ärenden rörande missbruk/beroende, våld, övrig vuxen och ekonomiskt bistånd. Den tjänst vi söker ska arbeta med missbruk/beroende, våld och örviga insatser till vuxna. Enheten består av totalt 7 medarbetare och det finns ett nära stöd i form av både enhetschef och övriga kollegor. Vi hjälps åt och ställer upp för varandra.  Arbetsuppgifter Som socialsekreterare i vuxenenheten är dina främsta arbetsuppgifter att: .Utreda och handlägga ansökningar och anmälningar inom området missbruk/beroende, våld och övrig vuxen .Följa upp beslutade insatser .Utvecklingsarbete tillsammans med övriga medarbetare i att skapa olika former av gruppverksamheter .Det pågår ett omställningsarbete inför nya socialtjänstlagen och där ser vi att du tillsammans med övriga medarbetare är en del i. Vi värdesätter medarbetare som vill vara med och utveckla verksamheten! .Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden. Kvalifikationer Vi söker dig med: .Socionomexamen, annan beteendevetenskaplig utbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömer som likvärdig .Väl förtrogen med handläggnings krav och lagstiftning som styr verksamheten. .Hög administrativ förmåga samt god förmåga att uttrycka sig väl i det svenska språket, både i tal och i skrift .Körkort B - Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete och kunskaper inom verksamhetssystemet LifeCAre. - Erfarenhet av myndighetsutövning inom området missbruk/ beroende specifikt Personliga egenskaper För att trivas i rollen som socialsekreterare tror vi att du har: .Ett starkt engagemang och intresse för socialt arbete .Stor självkännedom och förmåga att härgbärgera oro och ge stöd även i komplexa sammanhang. .Du är tydlig, kommunikativ och strukturerad med en hög grad av personlig mognad Vi erbjuder Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom dig en dialogutbildning när du blir tillsvidareanställd. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår aktiva personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Vi vill inspirera dig med engagemang, välkomnande, trygghet och att framtidstro.  Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR. Smedjebackens kommun arbetar utifrån kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Varmt välkommen med din ansökan! Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson ([email protected]) så får du hjälp med din ansökan. Kontaktinformation Maria Högstedt , Vision , 0240-660091 Yvonne Frank, Enhetschef, 0240-66 02 76 Arbetsplats Vasagatan 14 777 81 Smedjebacken

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons