OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Vi på NHC söker nu en erfaren strukturerad och engagerad redovisningsekonom till vår redovisningsavdelning i Skene. Vill du bli en del av vårt härliga team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Vad innebär tjänsten?I rollen som redovisningsekonom kommer du att ansvara för det löpande arbetet med redovisningen för flera av våra bolag. Arbetsuppgifterna består av löpande bokföring, månatlig rapportering, avstämningar, hantering av leasingavtal (IFRS16), ansvara för bolagens skatter och deklarationer samt upprätta och ansvara för årsbokslut och årsredovisningar för både stora och små aktiebolag.
Om NHC
NHC group består av flera bolag ocherbjuderindividanpassade och kvalitativa tjänster inom områden så somäldreomsorg, förskolor, LSS ochpersonlig assistans på den svenska marknaden. NHC Sverige ingår i Norlandia Health & Care Group AS, en norsk koncern. Denna tjänst är placerad på vårt Shared Service Center i Skene. Där arbetar ca 25 medarbetare inom redovisning, lön och reskontra.
Vem söker vi?Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande YH/KY-utbildning och somhar flera års erfarenhet inom redovisningsyrket.
Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar, driva utveckling och har ett effektivt arbetssätt. Det krävs att du är noggrann, serviceinriktad och har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter så att deadlines hålls. Du trivs när du får ha eget ansvar för din planering och ditt arbete.
Vi ser att du som person ärnoggrann, strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag. Du är social och trivs med att ta nya kontakter och lära dig nya system. Vi arbetar aktivt med att digitalisera våra processer, så ett intresse för system och digitalisering är en fördel. Kunskaper i Visma Business är meriterande.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning 6 mån
Omfattning: 100%
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Arbete på distans erbjuds 1 dag pervecka. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Sista ansökningsdag: 2024-10-13
Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:Namn: Karin Engelmann
Titel: Redovisningschef
Telefonnummer: 0320-430001
E-postadress: [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!