OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Vill du vara med och bygga ett av Sveriges mest intressanta tech-scaleups? HomeQ är Sveriges största marknadsplats för hyresrätter och vi har nyligen blivit uppköpta av Schibsted. Om du trivs i en snabbrörlig och energisk miljö med korta beslutsvägar och en digital produkt som påverkar väldigt många människor så är detta tjänsten för dig!
Idag är vi 26 personer inom bolaget med kontor på Södermalm och i Lissabon, Portugal. Vi är ett bolag som värdesätter ärlighet, snabbhet och höga standards. Med ett sammansvetsat team har vi mycket god stämning och vi värdesätter personkemin högt.
Vår ekonomiansvariga går nu på föräldraledighet och vi letar efter en interim ersättare som kan hjälpa oss med att bland annat hantera vår redovisning och bokföring.
Om rollenSom Ekonomiassistent kommer du att ha en nyckelroll i att sköta den dagliga ekonomin och administrativa processer. Du hanterar allt från löneadministration och fakturering till budgetuppföljning och rapportering, och säkerställer att våra ekonomiska flöden fungerar smidigt. Bokföring består av att bifoga uppgifter till Wint, vår digitala redovisningsbyrå som sköter detaljerna kring bokföringen. Rollen innebär också kontakt med kunder och leverantörer, samt ansvar för personalrelaterade uppgifter som semester- och sjukregistrering. Om du är strukturerad, noggrann och gillar att ha många bollar i luften, är detta en roll där du verkligen kan göra skillnad!
Rollen är ett vikariat som löper över ett år från startdatum med möjlighet till förlängning.Arbetsuppgifterna innefattar:
Du är:
Helst så tidigt som möjligt då vår ekonomiansvarig går på föräldraledighet från och med första veckan i november.