Ekonomiassistent
HomeQ 170 dagar kvar Stockholm
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida homeq.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-19

Med över 1 miljon registrerade bostadssökande, 400+ fastighetsbolag på plattformen och snabb tillväxt är HomeQ Sveriges största marknadsplats för hyresrätter.

Vill du vara med och bygga ett av Sveriges mest intressanta tech-scaleups? HomeQ är Sveriges största marknadsplats för hyresrätter och vi har nyligen blivit uppköpta av Schibsted. Om du trivs i en snabbrörlig och energisk miljö med korta beslutsvägar och en digital produkt som påverkar väldigt många människor så är detta tjänsten för dig!

Idag är vi 26 personer inom bolaget med kontor på Södermalm och i Lissabon, Portugal. Vi är ett bolag som värdesätter ärlighet, snabbhet och höga standards. Med ett sammansvetsat team har vi mycket god stämning och vi värdesätter personkemin högt.

Vår ekonomiansvariga går nu på föräldraledighet och vi letar efter en interim ersättare som kan hjälpa oss med att bland annat hantera vår redovisning och bokföring.

Om rollen

Som Ekonomiassistent kommer du att ha en nyckelroll i att sköta den dagliga ekonomin och administrativa processer. Du hanterar allt från löneadministration och fakturering till budgetuppföljning och rapportering, och säkerställer att våra ekonomiska flöden fungerar smidigt. Bokföring består av att bifoga uppgifter till Wint, vår digitala redovisningsbyrå som sköter detaljerna kring bokföringen. Rollen innebär också kontakt med kunder och leverantörer, samt ansvar för personalrelaterade uppgifter som semester- och sjukregistrering. Om du är strukturerad, noggrann och gillar att ha många bollar i luften, är detta en roll där du verkligen kan göra skillnad!

Rollen är ett vikariat som löper över ett år från startdatum med möjlighet till förlängning.Arbetsuppgifterna innefattar:

  • Ekonomisk rapportering och fakturering: Bifoga kvitton och fakturor till vår digitala redovisningsbyrå.
  • Lönehantering och personaladministration: Hantera löner, semester, sjukfrånvaro, lönerevisioner och administrera anställningsavtal, arbetsgivarintyg och personalförmåner.
  • Budget och uppföljning: Följa upp och rapportera budget och hjälpa till med frågor och rapporter.
  • Kund- och leverantörskontakt: Sköta kontakt via mejl och telefon med kunder, leverantörer och interna teammedlemmar, inklusive support för frågor kring fakturor och beställningar.
  • Betalningshantering och påminnelser
  • Administration och uppföljning: Registrera och uppdatera adresser, priser och inventarielistor samt hantera bokningar och kontoaccess.
  • Hjälpa ledningsgruppen med ekonomirelaterade frågor och dylikt till externa parter.

Du är:

  • Strukturerad
  • Nogrann
  • Ärlig
  • Trevlig
Bakgrundskrav
    • Tidigare erfarenhet som minst Ekonomiassistent.

Formalia och förmåner

    • Arbetsplats: Hybrid med två fasta dagar på vårt kontor på Folkungagatan 44, Stockholm.
    • Anställningsform: Vikariat som löper ett år från startdatum med möjlighet till förlängning
    • Arbetstider: vardagar kl. 08-17
    • Lön: fast månadslön
    • Tjänstepension: Ja
    • Friskvårdsbidrag: Ja

Startdatum
  • 7 oktober

Helst så tidigt som möjligt då vår ekonomiansvarig går på föräldraledighet från och med första veckan i november.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons