Avtalscontroller
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-19

Arbetsuppgifter och ansvar

Som avtalscontroller hos Signalisten arbetar du aktivt med entreprenörsstyrning, avtalsuppföljning och uppföljning av företagets avtalsrelationer.

Rollen omfattar planering och koordinering av uppföljningsmöten med företagets leverantörer samt att ge stöd till medarbetare och chefer genom att säkerställa att uppföljningen dokumenteras korrekt. Du följer upp entreprenören och dess underentreprenörer avseende kontraktsvillkor, ger stöd till organisationen i den löpande entreprenörsstyrningen och avtalsuppföljningen.

I nära samarbete med våra tre upphandlare är du med att utveckla vår inköpsorganisation och arbetar för kvalitetssäkring i alla led. Du är delaktig i inköpsprocessen och fungerar som stöd för beställarna vid avrop på ramavtal och förnyade konkurrensutsättningar.

Signalisten arbetar med utveckling av policys, riktlinjer, anvisningar, processtöd och mallar för både upphandling, entreprenörsstyrning och avtalsuppföljning. Du får möjlighet att medverka för att ytterligare trimma processen för inköp och entreprenörsstyrning och uppföljning av entreprenader.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt

  • Erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning
  • Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
  • Kunskaper i AB, ABT, ABK och ABFF

För att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett intresse för inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig snabbt in i upphandlade avtal.

Vi vill att du har erfarenhet av avtalsuppföljning och strategiska inköp, särskilt kravställning av tjänster i förfrågningsunderlag. Vidare är en utbildning inom avtalsrätt samt erfarenhet av offentlig upphandling önskvärt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommun, kommunala bolag eller myndighet samt erfarenhet av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är nödvändigt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är målinriktad, resultatorienterad och självgående. Det är viktigt att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad, flexibel, duktig på att skapa goda relationer och att bygga förtroende.

Tillsättning

Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan

Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Wråke, chef för utvecklingsavdelningen, på [email protected]

Frågor om rekryteringsprocessen

Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Caroline Käll, HR-generalist, på [email protected]

Annonsering och rekryteringsval

Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons