OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Junior supporttekniker till Stockholm
Skicka ansökan Annonsen har utgått
Supporttekniker Servicedesktekniker
Annonsen har utgått

Arbetsbeskrivning

Vi söker en junior servicedesk-tekniker för kunds räkning med placering i Stockholm.

Period: 1 november 2024 – 5 juni 2025, med möjlighet till förlängning

Plats: Stockholm

TechServices IT söker på uppdrag av vår kund en engagerad och kunnig junior supporttekniker med minst 1 års erfarenhet. I detta konsultuppdrag kommer du att arbeta i en dynamisk servicedesk-miljö och leverera förstklassig teknisk support via telefon och ärendehanteringssystem. Du blir en del av ett team som prioriterar samarbete, kunskapsdelning och en positiv arbetsmiljö.

Om rollen

Som supporttekniker kommer du att hantera tekniska utmaningar och säkerställa en smidig drift för användarna. Du arbetar enligt ett rullande schema där arbetsuppgifterna varierar. Kunden erbjuder en arbetsplats med fokus på trivsel och personlig utveckling.

Din profil

Vi söker dig som är social, lösningsorienterad och har en stark servicekänsla. Du trivs i en miljö där du samarbetar nära med kollegor och användare, och du har förmågan att förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Ett stort intresse för IT och viljan att utvecklas är avgörande för att lyckas i rollen.

Teknisk kompetens:

Grundläggande kunskaper inom:

Active Directory (AD) / Azure AD (AAD)

Microsoft 365 / Office 365

Ärendehanteringssystem (t.ex. Freshworks eller liknande)

Exchange

Intune

Grundläggande ITIL-kunskaper

Förmåga att dokumentera tekniska instruktioner och lösningar

Kvalifikationer:

Minst 1 års erfarenhet av liknande arbete

Flytande svenska och engelska i både tal och skrift

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-09-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk