OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Vill du utveckla och driva våra säljförmågor till nästa nivå? Gillar du att hitta nya sätt att jobba på? Är du redo att leda och coacha ett motiverat säljteam som arbetar med några av Sveriges mest spännande digitaliseringsprojekt i stora privata företag? Om ditt svar är ja, läs vidare!
Vi är idag Sveriges ledande konsultbolag för digital transformation med Microsofts affärssystem Dynamics 365 som verktyg och har fortsatt en ambition att växa. För att lyckas krävs det att vi ständigt utmanar och utvecklas, inte minst inom sälj och kundutveckling, där du i denna roll är ansvarig för att säkra kontinuerlig utveckling.
Du kommer att jobba med att utveckla våra förmågor inom hela sälj- och kundområdet. Våra säljcykler är långa och affärerna stora och komplexa, där långsiktiga relationer med våra kunder är centrala för framgång. Du behöver inte vara expert på alla delar av säljprocessen eller tekniken bakom affärssystemet, men du behöver ha ett genuint intresse för hela säljresan – omfattande såväl marknadsföring som varumärkesbyggande, samarbeten med våra partners och framtagande av kund- och säljstrategier. Det är viktigt att du har förmågan att driva kontinuerliga, nära och konstruktiva säljdialoger med både potentiella nya och befintliga kunder. Vi är en verksamhet med flera år av stark tillväxt i och utanför Sverige bakom oss. Vi har trots den senaste tidens ekonomiska utveckling i Sverige en välfylld pipe. Idag är vi Microsofts ledande och största partner i Skandinavien. Det ger oss, och dig, ett starkt utgångsläge och tyngd i dialog med kund – något du kommer bygga vidare på. Du kommer ta plats i affärsområdet Dynamics svenska ledningsgrupp och få möjlighet att vara med och utveckla såväl affärsområdet som Columbus i stort, då Dynamics är bolagets största verksamhet. Kulturen är skandinavisk och öppen, vilket innebär att du får vara med och fatta beslut, påverka affären och driva vår utveckling även utanför säljområdet. Rollen innebär en hög grad av komplex försäljning och oftast längre säljcykler där vi på djupet behöver förstå kunden och dennes bransch och utmaningar. Du kommer att bygga den relation som behövs för att få kundens förtroende att leda deras största digitaliseringsprojekt. Du trivs med ansvaret att driva detta arbete dagligen och strategiskt, och du gillar att coacha, utveckla och utmana ditt säljteam. Du kommer att arbeta med en attraktiv produkt med bred funktionalitet och stora sälj- och merförsäljningsmöjligheter. Fokus är på ERP men våra affärer omfattar även Customer Engagement, Analytics & BI, Power Apps, Management Consulting och Evolve (förvaltning och vidareutveckling). Det finns möjlighet att ingå i ett globalt säljcommunity inom Columbus då Dynamics Sverige är en del av det globala affärsområdet och ofta driver affärer över nationsgränser.Rollen involverar:
Du kommer att rapportera till Business Unit Executive Jon Nilsson
Din bakgrundVi tror att du har flerårig erfarenhet av komplex lösningsförsäljning av mjukvara och tjänsteförsäljning, sannolikt inom ERP alternativt motsvarande större affärslösningar. Du har arbetat med ett flertal olika branscher med fokus på privat näringsliv.
Det är viktigt att du motiveras av att förbättra och utveckla säljprocessen samt att du förstår och är nyfiken på teknologin och konsultbranschen vi verkar inom. Du behöver vara flytande i både svenska och engelska då vi verkar såväl lokalt som globalt.
Vi ser att du trivs i rollen som rådgivare, skapar förtroende hos kund och hjälper dem att transformera sin verksamhet för att nå uppsatta mål.
Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Har du frågor vänd dig till ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Intervjuer kommer hållas löpande. Logik-och personlighetstest samt bakgrundskontroll tillämpas under rekryteringsprocessen.
Jobba på ColumbusColumbus är ett värderingsdrivet bolag med engagerade medarbetare som stöttar varandra i både framgång och motgång. Att ha en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss. Det kan innebära allt från hämtning och lämning på förskola till att vänta på det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Dessutom är vi riktigt bra på att fira framgångar, och det är inte ovanligt med fika, lyxfrukost och AW på kontoret. På Columbus har vi även trevliga förmåner för att stötta våra medarbetare i livets olika stadier
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot.
Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.