Upphandlingssamordnare
Socialstyrelsen 12 dagar kvar Stockholm
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-16

Vill du utvecklas inom upphandlingsområdet och har ett starkt engagemang för upphandlingsfrågor? Socialstyrelsens upphandlingsenhet söker nu en upphandlingssamordnare. Upphandlingsenheten erbjuder organisationen stöd vid anskaffning av varor och tjänster samt vid upprättande och uppföljning av avtal. Som upphandlingssamordnare hos Socialstyrelsen har du en stödjande och rådgivande roll och det är därför viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt i ditt arbete. I rollen som upphandlingssamordnare ingår att ge verksamheten stöd vid olika typer av anskaffningar av varor och tjänster. Du kommer att få vara upphandlingsstöd i anskaffningar som genomförs som förnyade konkurrensutsättningar och öppna förfaranden. Det innebär också självständigt arbete i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Tillsammans med kollegor och även självständigt kommer du också att genomföra utvecklingsarbete inom enheten. Du förväntas bidra med din kompetens och ett engagerat medarbetarskap. Som upphandlingssamordnare har du en stor mängd interna och externa kontakter, du är enhetens kanal in och ut. Du kommer också att få hantera myndighetens anmälningssystem, avtalsdatabas och enhetens funktionsbrevlåda m.m. Du kommer att arbeta enligt lagstiftning, processer och rutiner inom området. Du ger också administrativt stöd till upphandlingsenheten. Vi söker dig som har • YH-utbildning inom offentlig upphandling och/eller minst två års akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område • praktik och/eller har erfarenhet av arbete i offentlig sektor under minst totalt sex månader. Praktiken och/eller arbetet ska ha innefattat stöd till verksamheten i upphandlings- eller inköpsrelaterade frågor • erfarenhet av administrativt arbete i en stödjande roll som innefattat en stor mängd interna och externa kontakter och samarbeten • mycket goda språkkunskaper i svenska. Det är meriterande om du har • erfarenhet av arbete i upphandlingsverktyg • erfarenhet av arbete från leverantörsperspektivet i upphandling, exempelvis erfarenhet av arbete med anbud. Om dig För att lyckas i uppdraget är du strukturerad, lösningsorienterad, analytisk och noggrann samt bra på att samarbeta och skapa goda relationer. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Bra att veta Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir utredare och din placering är på Upphandlingsenheten För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete. Om du har frågor om tjänsten, kontakta tf. enhetschef Anna Lönnerberg anna.lö[email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Rebecka Modahed [email protected]. Facklig företrädare för SACO är Carl-Erik Flodmark [email protected]. Facklig företrädare för ST/OFR är Anders Nordlund anders.nordlund@socialstyrelsen. Samtliga nås på tel. 075-247 30 00.. Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan. Sista ansökningsdatum 2024-09-30

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons