OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Lokal administrativ chef
Åklagarmyndigheten Annonsen har utgått Skövde
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-15

Dina arbetsuppgifter Anställningen är placerad på Åklagarkammaren i Skövde. Som lokal administrativ chef blir du ett stöd för kammarchefen i administrativa frågor och del av kammarens ledningsgrupp. Du ska tillsammans med kammarchefen styra åklagarkammaren mot uppställda mål och skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. I arbetet ingår att vara närmaste chef och ha personal- och arbetsmiljöansvar för åklagarkammarens administrativa personal som idag består av sju personer. På åklagarkammaren arbetar totalt ca 35 medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår: personal- och arbetsmiljöansvar, dvs att ha ansvar för personalplanering, arbetsmiljöfrågor, löne- och personalrapportering, medarbetar- och lönesamtal m.m. stöd till ansvarig chef gällande budget- och ekonomifrågor, ansvarig för upphandlingsfrågor, inköp enligt gällande avtal, viss diarieföring m.m., rekrytering och introduktion av medarbetare, ett övergripande ansvar för kammarens administrativa arbete. Den lokala administrativa chefen förväntas skaffa sig kunskap kring sedvanliga administrativa handläggararbetsuppgifter och vara insatt i de system som används på åklagarkammaren. Dina kvaliteter och kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig väl vitsordad erfarenhet från liknande chefsposition eller erfarenhet som Åklagarmyndigheten bedömer som likvärdig väl vitsordad yrkeserfarenhet från operativ verksamhetsplanering som t.ex. budgetarbete och personalplanering god förmåga att sätta dig in i it-system och goda kunskaper i Officepaketet eller motsvarande goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande med akademisk utbildning som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant, t.ex. inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller ekonomi. erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Åklagarmyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Åklagarmyndigheten och omfattar följande förmågor: stabilitet helhetssyn kommunikationsförmåga social förmåga förmåga att nå mål och resultat förändringsförmåga Vi ställer även krav på en god analytisk förmåga. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning under sex månader. I anställningen finns en möjlighet att komma överens om förtroendearbetstid. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. Tester förekommer i rekryteringsprocessen. Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss . På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på svenska. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi drygt 2 000 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Ansök redan i dag!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons