Kvalitetschef till Aleris
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-10

Om arbetet Vi befinner oss i en förändringsprocess där vi implementerar ett modernt arbetssätt med effektiva vårdprocesser, teamarbete med patienten i centrum och ansvarsfull fördelning av resurser. Kvalitetschefen har ett övergripande funktionsansvar bland annat för att underhålla och utveckla företagets ledningssystem enligt krav i standarden ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015 och bolagets kvalitets- och miljöorganisation. Som kvalitetschef ingår bland annat att ansvara för: • Att verka för ständiga förbättringar i enlighet med företagets mål och vision. • Att utveckla, underhålla och följa upp; vara ett stöd för processägare, affärsområdeschefer och verksamhetschefer. • Omvärldsbevaka utveckling inom kvalitetsområden, samordna och vidareutveckla rutiner och processer i kommunikation med koncernen, ledning och enheter. • Planera, samordna, utbilda, genomföra och följa upp interna och externa revisioner avseende ISO certifikat för miljö och kvalitet. • Ansvara för egenkontroller dvs genomförande, dokumentation och uppföljning av ronder. • Ansvara för att upprätta patientsäkerhets- och kvalitetsberättelse, följa upp resultat och måluppfyllelse, följa upp patientnöjdhet, intern och extern kommunikation avseende kvalitetsregister. Som kvalitetschef ingår ett personalansvar för medarbetare i kvalitetsenheten, för närvarande fyra kvalitetsansvariga med dels övergripande systemansvar, dels fördelat specifika supportansvar för ett eller två affärsområden samt en verksamhetsutvecklare med inriktning på digital utveckling. I rollen som kvalitetschef rapporterar du till chefläkaren i Aleris Sjukvård. Vi söker dig som Har en högskoleutbildning inom vården. Du bör ha dokumenterad erfarenhet och kunskaper inom kvalitetssäkring samt vana att hantera och driva förändringsarbete samt arbeta i olika system. Du är resultatorienterad, analytisk och strukturerad och har god förståelse för vårdprocesser. Arbetet innebär varierande frågeställningar, vilket innebär att du självständigt ska kunna planera och prioritera ditt arbete. Du har många kontaktytor vilket ställer krav på pedagogisk och kommunikativ förmåga. Kan uttala sig väl i tal och skrift samt ha god social förmåga. Erfarenhet av ledarskap och personalansvar är meriterande. Anställningsvillkor Placering huvudkontoret i Stockholm – Hybrid Några resor per år inom Sverige ingår i tjänsten Tillträde enligt överenskommelse Individuell lönesättning Bakgrundskontroll ingår som en del i rekryteringsprocessen Eftersom vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper och urval görs löpande och kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons