Kvalitetsansvarig med administrativa uppgifter
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-19

Kvalitetsansvarig med administrativa uppgifter

Är du vår nya Kvalitetsansvarige? Vill du ha förståelse för hur alla delar av vår verksamhet hänger ihop och hur verksamheten påverkar våra kunder och leverantörer? Då har vi på Majnabbe-Engine Parts en spännande möjlighet för dig!

Hos oss får du omväxlande arbetsdagar i en trivsam och familjär arbetsmiljö. Du blir en viktig del av vår fortsatta tillväxt och får chansen att påverka och utveckla vårt kvalitetsarbete. Sedan 2021 är vi certifierade enligt ISO 9001:2015, och vi arbetar dagligen med att förbättra och utveckla vårt företag för att öka vår struktur och skalbarhet. Vi tror helhjärtat på att kvalitetssystemet är en nyckel för att fortsätta vår tillväxtresa.

Din roll

Som Kvalitetsansvarig hos oss kommer du att ha en central och viktig roll i att driva vårt kvalitetsarbete framåt. Du kommer att samarbeta nära med alla våra avdelningar och fungera som den viktiga länken som hjälper dem att nå sina mål. Hos oss får du omväxlande arbetsdagar där du får använda din strukturerade sida och din förmåga att kommunicera med människor, både internt och externt. Du blir spindeln i nätet som identifierar vilka områden vi ska fokusera på för att utvecklas, och du stöttar våra avdelningar i att nå de mål ni tillsammans definierar. I denna roll innebär inte kvalitetsarbetet att du fyller 100% av din arbetstid, utan du kommer även att hantera andra administrativa uppgifter, exempelvis personaladministration, för att avlasta företagsledningen.

Arbetsuppgifter

  • Hantera avvikelser och driva förbättringsprocesser.
  • Löpande uppdatera dokumentation och ansvara för ledningsgenomgångar.
  • Sköta rapportering och uppföljning internt samt hålla kontakt med kunder för att säkerställa att våra processer fungerar som de ska.
  • Genomföra interna och externa revisioner.
  • Rekrytering, personaladministration och andra uppgifter som avlastar företagsledningen.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av att arbeta enligt ISO 9001-standarder.
  • Har erfarenhet av förbättringsprocesser och arbete inom mindre företag där du fått en helhetsbild.
  • Har erfarenhet av interna och externa revisioner.
  • Har arbetslivserfarenhet inom likvärdigt område som kan vara relevant för tjänsten.
  • Teknisk kunskap är en fördel.
  • Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Personliga egenskaper

  • Ordningsam
  • Stabil
  • Ansvarstagande
  • Målmedveten

En arbetsplats som präglas av gemenskap och engagemang

När du kliver innanför våra dörrar så blir du en del av ett glatt och sammansvetsat team som arbetar tätt ihop. Vi har en öppen företagskultur med kunniga och trevliga arbetskamrater. Här hjälps vi åt för att komma framåt och vi tror på ett kunskapsutbyte oss kollegor emellan. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet och du blir snabbt en del av vår arbetsplats som präglas av engagemang, glädje och humor.

Välkommen till oss!

Låter detta som något för dig? Då vill vi gärna höra från dig. Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Välkommen!

Lönenivå 35 000kr per månad

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons