Biltema Logistics söker nu en driven och erfaren IT-infrastrukturchef som vill vara en del av vårt växande IT-team. Vi erbjuder en spännande roll där du får leda och utveckla en viktig funktion inom vår verksamhet, med fokus på att säkra och optimera vår IT-infrastruktur.
Vem vi söker
Vi söker dig som har en gedigen teknisk bakgrund och en passion för att driva utveckling och digitalisering. För att vara framgångsrik i rollen som IT-infrastrukturchef på Biltema Logistics ser vi att du har en relevant kandidatexamen inom datavetenskap, informationsteknik eller annan motsvarande erfarenhet från industrin. Du har minst fem års erfarenhet av att hantera och utveckla IT-infrastruktur och har gedigna kunskaper inom Microsoft-teknologier såsom MS Teams, MS Exchange, Active Directory, Entra/Azure och Intune, samt erfarenhet av Microsoft 365 och Multi-Factor Authentication (MFA).
Vidare har du erfarenhet av att arbeta med Citrix Cloud och datacentralteknologier, samt en god förståelse för nätverksteknologier och topologier som SD-WAN. Du är väl förtrogen med ramverket ITIL, vilket är ett krav för tjänsten, och har även erfarenhet av att arbeta med IT-ärendesystem som ServiceNow. Kunskap om PCI/DSS-certifiering för detaljhandelsmiljöer är meriterande, och erfarenhet från SQL är en stor fördel.
Vi värdesätter dina starka ledaregenskaper och förmåga att kommunicera effektivt. Du har en naturlig fallenhet för att lösa problem och fatta strategiska beslut som driver verksamheten framåt. Med ditt starka ledarskap och tekniska expertis kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla och säkra Biltema Logistics IT-infrastruktur.
Dina ansvarsområden
Som IT-infrastrukturchef kommer du att ansvara för att leda den dagliga verksamheten på IT-avdelningen och säkerställa att avdelningens arbete sker i linje med företagets årliga mål. Du kommer att säkerställa en stabil drift av Biltemas IT-tjänster och system, samtidigt som du driver digitaliseringsprojekt för att effektivisera våra logistikfunktioner. En viktig del av rollen är också att övervaka IT-säkerheten, hantera IT-policys och driva förbättringsarbete för att hålla våra system moderna och väl fungerande. Dessutom kommer du att ha en central roll i leverantörshantering, budgetansvar och projektledning för IT-relaterade initiativ. Ditt ansvar inkluderar även att planera och prioritera arbetet för IT-teamet samt vara en strategisk partner för Biltema Logistics övergripande IT-strategi. Du kommer att arbeta med ett engagerat team på 5 kollegor och tillsammans kommer ni att ansvara för Biltemas digitala plattformar och system, såväl egenutvecklade som marknadsledande lösningar, med särskild inriktning mot logistik. Utöver ditt eget team på Biltema Logistics kommer du även att vara en del av en matrisorganisation och ha ett nära samarbete med dina IT-kollegor inom koncernen på Birgma och Biltema Nordic Services.
Varför Biltema Logistics
Biltema Logistics är inte bara en del av ett starkt varumärke – vi är en arbetsplats med en unik kultur där Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och reda samt Flexibilitet inte bara genomsyrar vårt dagliga arbete utan skapar en inspirerande arbetsmiljö och plattform att utvecklas vidare i din karriär. Biltemas vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg och fritidsartiklar av hög kvalitet. Genom det vill vi skapa en rikare fritid för fler människor. Med cirka 600 medarbetare är vi en av Hallands största arbetsgivare, och vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla både verksamheten och din egen karriär. Vi arbetar för att leverera högkvalitativa logistiklösningar för Biltemas butiker och kunder och du kommer att spela en avgörande roll i att forma framtidens IT-infrastruktur hos oss.
Vad vi värdesätter:
Vi söker inte bara kompetens utan också en personlighet. Som en del av Biltema tror vi på att vara strategiska och se möjligheter där andra ser hinder. Vi uppskattar starkt ledarskap och din förmåga att motivera och engagera ditt team. Kommunikation är nyckeln, och vi ser fram emot att välkomna en flexibel och anpassningsbar ledare till vår dynamiska arbetsmiljö. På Biltema arbetar vi med kunden i fokus. Kunden finns både externt och internt och för Biltema Logistics är uppdraget att vara det bästa logistikalternativet för Biltemas butiker. Genom att hela tiden utöva och utöka vår kompetens utvecklar vi Biltema.
Vill du vara med och utveckla IT-funktionen hos oss? Skicka in din ansökan och CV senast 2024-10-13. Vi tillämpar löpande urval. För frågor om tjänsten, kontakta Fredrik Palmgren – Logistikchef.