OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Shipping & Compliance Specialist (M/F/D)
Avantor Annonsen har utgått Mölndal
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-12

Avantor söker just nu en praktisk och motiverad Shipping & Compliance Specialist till vårt växande team i Mölndal, Göteborg! I denna varierande roll är du ansvarig för export- och importadministration samt hantering av transporter av utgående varor. I den här positionen ser du till att alla varor hanteras korrekt och dokumenteras ordentligt för transport. Är du serviceminded och utåtriktad? Har du alltid velat arbeta i en internationell miljö och vill du engagera dig i life science-branschen? Då kan det här vara din chans! Är du intresserad? - Då ska du läsa vidare!

Denna roll är en tillsvidareanställning på heltid med placering hos vår kund, AstraZeneca, i Mölndal. Förutom en attraktiv lön erbjuder vi flera förmåner såsom bonus, pensionssystem och friskvårdsbidrag. Med denna roll får du möjlighet att etablera ett brett nätverk inom vårt företag och branschen.

Arbetstider: Måndag - fredag, starttid mellan 6:00 - 9:00 och sluttid 15:00 - 18:00

Teamet

Du tillhör expeditionsteamet, som för närvarande består av 6 medarbetare och får arbeta i ett stöttande team med en god relation. Tillsammans med dina kollegor ingår du i vår avdelning Lab & Production Services som stöttar ledande läkemedelsbolag och laboratorier över hela världen inom forskning och utveckling inom Life Science-industrin.

Erfarenhet som krävs

Erfarenhet:

· Inom den administrativa delen av logistik krävs, praktik kan vara tillräckligt

· Erfarenhet av life science är ett plus, men inget krav


Erforderliga färdigheter :

· Goda färdigheter i MS Office och starka administrativa färdigheter i allmänhet

· Flytande kommunikationsförmåga på svenska och engelska

· En gaffeltrucklicens är en fördel

· Serviceminded, utåtriktad och en riktig lagspelare

· Organiserad, strukturerad och flexibel

Huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden

· Hantera inkommande och utgående varor och se till att alla dokument hanteras för transport

· Fungera som första kontaktpunkt för kunder när det gäller nya förfrågningar, klagomål eller andra frågor som rör efterlevnad av export/import

· Inhämta, kontrollera och förbereda dokumentation för att uppfylla tullkrav och efterlevnad

· Säkerställa att utgående material är korrekt förpackat, märkt och dokumenterat

· Stödja att import- och exportregistreringar slutförs korrekt och genomföra uppföljningsåtgärder

· Hantera leveransprocessen, inklusive eventuella avvikelser och klagomål

· Delta i eller leda möten med kunder, transportörer och mottagande parter för att säkerställa att kraven för transport uppfylls

· Fungera som rådgivare till kunder och proaktivt arbeta med förbättringsförslag och projekt

· Fungera som backup för Logistic Coordinator

· Stöd i att skapa arbetsrutiner både för Avantor och kunder

#LI-Onsite

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons