Nu söker vi en Business Controller för ett interim/konsultuppdrag till vår kund i Göteborg. Vill du vara med och forma framtidens logistiklösningar? Som ett av världens ledande logistikföretag spelar dem en avgörande roll i att säkerställa att varor och material når sina destinationer.

Din roll

I rollen som Business Controller Specialties kommer du att ha en verksamhetsnära position där du är ansvarig för att utveckla och förbättra ekonomistyrningen inom organisationen. Du blir en del av ledningsgruppen för Specialties och fungerar som rådgivare för att säkerställa att rätt affärsbeslut fattas. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta att skapa och vidareutveckla rapporter för både ledning och produktion.


Arbetsuppgifter och ansvar

  • Identifiera trender och proaktivt driva förbättringsarbete
  • Analysarbete baserat på utfall och fastställande av orsaker till avvikelser, vidta åtgärder samt uppföljning av dessa
  • Planera och genomföra budget, prognos samt rapportering
  • Ansvarig för månadsbokslutet för Specialties
  • Ansvarig för ekonomiska rutiner och processer för Specialties
  • Stödja resultatansvariga med uppföljning och analys av ekonomiska utfall samt nyckeltal
  • Ansvar för underhåll och utveckling av BI-verktyg
  • Medverka i och leda projekt
  • Utveckling av system, rutiner och processer
  • Aktiv part i Specialties ledningsgrupp


Din profil

För att lyckas i denna roll bör du vara en utåtriktad och kommunikativ person som trivs med att knyta kontakter inom organisationen. Du är analytisk, noggrann och gillar att arbeta både självständigt och i grupp. Du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt klargöra kopplingen
mellan siffror i rapporter och affärsverksamheten.

Vi önskar att du har:

  • Civilekonom utbildning eller motsvarande utbildning.
  • Flera års erfarenhet av en liknande roll i ett större företag.
  • God förståelse för redovisning.
  • Flytande i svenska och engelska.
  • Intresse för Excel, processer och BI-verktyg.

Detta är ett interim/konsultuppdrag på heltid som ska tillsättas omgående, gärna med start den 29 juli.

När du blir en av oss

Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd eller anlitad som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.


Vad händer när du har sökt tjänsten?

För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Tania Benitez på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons