Om tjänsten

Besök hemsida miabab.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-02

Den 1 november startar MIAB sitt uppdrag inom lokalvård hos Region Gävleborg och vi söker nu en engagerad och erfaren Administrativ assistent för att stärka vårt team inom Vård och Omsorg.

Om jobbet

Administrativ assistent - en spännande möjlighet inom MIAB AB

På MIAB befinner vi oss i en fas av stark tillväxt och vi utökar nu med en passionerad Administrativ assistent inom affärsområde Vård och Omsorg med placering i Gävle eller Hudiksvall. Vi söker en nyckelperson som tillsammans med vår Regionchef ska säkerställa att vi fortsätter att leverera utmärkt service till våra kunder, med fokus på våra kärnvärden: omtanke, trygghet och engagemang.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

· Administrativt stöd till Regionchef och Driftchefer inom Vård och Omsorg

· Dokumentera rutiner och processer

· Samordning av möten och aktiviteter

· Fakturering och resultatuppföljning

· Stöd till Driftchefer och Regionchef vid budget och prognos

· Kommunikation med kunder och personal för att säkerställa hög servicekvalitet

· Underhåll och uppdatering av administrativa system

· Förbereda och sammanställa rapporter och presentationer

· Stödja i personaladministrativa uppgifter såsom rekrytering och introduktion av ny personal

Vi förväntar oss att du:

· Är ansvarsfull, strukturerad och har ett utpräglat sinne för detaljer

· Kan engagera och samarbeta med teamet och skapa en arbetsmiljö som präglas av ordning och reda

· Har starkt fokus på att arbeta socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbart

· Har förmåga att se detaljer och föreslå förbättringar

· Har en positiv inställning och ser utmaningar som möjligheter

· Är flexibel och kan hantera flera uppgifter samtidigt

Dina kvalifikationer inkluderar:

· Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom vård- och omsorgssektorn

· Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

· Goda datorkunskaper (Office 365) och förmåga att använda administrativa system effektivt

· Erfarenhet av dokumenthantering och rapportering

· Gymnasieutbildning är ett krav, eftergymnasial utbildning inom administration är meriterande

· Erfarenhet inom lokalvård är meriterande men inget krav

Om du är redo att ta anställning i ett dynamiskt och serviceinriktat företag där våra värderingar står i centrum, och där utmaningar och möjligheter väntar, ser vi fram emot din ansökan!

Tjänsten är på heltid med en konkurrenskraftig lön med tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder fortlöpande utbildning och utvecklingsmöjligheter samt andra fina personalförmåner.

Urval och intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För eventuella frågor kontakta Regionchef Per Löfgren på [email protected].

Vänligen observera att vi inte tar emot direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag.

Om MIAB AB:

MIAB är lokalvårdsbranschens största familjeägda bolag. Professionell städning och arbetsplatsservice med omtanke är vår kärnverksamhet. Varje kund är lika viktig och vi månar om en löpande dialog och ett personligt bemötande i varje kontakt. Företaget grundades 1979 vilket gör att vi har en gedigen kunskap och erfarenhet av uppdrag från kunder inom de flesta branscher och verksamheter, bland annat hotell, vårdsektorn, skolor, förskolor, kontor, muséer, butiker, gallerior och köpcentrum. Vi är drygt 4 800 medarbetare och koncernen omsätter ca 1,6 miljarder årligen. Våra två huvudkontor ligger i Stockholm och Åbo och ett flertal lokalkontor i Sverige och Finland.

Varmt välkommen med din ansökan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons