Just nu eftersöker vi en senior interim Business controller med erfarenhet av förändringsarbete till vår kund i centrala Stockholm. Som interim controller hos vår kund kommer du att få kliva in i en bred och varierande roll med många kontaktytor och du kommer utöver det operativa arbetet även att få möjligheten att driva effektiviseringsarbete mellan olika avdelningar inom organisationen. Låter det intressant? Ta del av vår tjänstebeskrivning nedan och skicka in ditt CV eller kontakta någon av våra kompetenta rekryterare för att höra mer om denna möjlighet. Uppdragets start: Start under augusti (om möjligt jobba några dagar innan augusti om man kan) Uppdragets slut: Årsskiftet Placering: Centrala Stockholm Övrigt: Vår kund tillämpar hybridarbete där du som konsult ges möjligheten att arbeta 50% på distans

Om rollen

I rollen som interim controller kommer du att ingå i en grupp om ca sex personer där du kommer att spela en central roll i företagets prognos- och budgetprocess samt i analysarbetet. Du kommer att ansvara för att leda budget- och prognosprocessen, genomföra avvikelseanalyser, ta fram beslutsunderlag, göra resultatuppföljning, framställa olika kalkyler samt stödja chefer i planering och uppföljning. Du kommer med fördel arbeta för att utveckla samarbetet mellan olika avdelningar. Detta är en utmanande och bred roll där du förväntas arbeta operativt samtidigt som du på eget bevåg tar initiativ till, exekverar och slutför eventuella förbättrings- och/eller effektiviseringsförbättringar. Att agera specialist och bollplank i olika ekonomifrågor är också en viktig del av detta uppdrag, varför vi ser att du gärna har god samarbetsförmåga och trivs i en roll med många kontaktytor.

Är detta du?

För att lyckas och trivas i detta uppdrag tror vi att du har flerårig erfarenhet som controller, fördelaktligen inom miljöer som är lite större samt i roller där du arbetat mellan olika enheter. Du har gedigna kunskaper om processer och automatisering. Erfarenhet av större affärssystem, BI-system och andra relevanta stödsystem är meriterande, men goda kunskaper i Excel är ett krav. Vi söker dig som är ansvarstagande, ödmjuk och engagerad i ditt arbete. Du har förmågan att prioritera och slutföra ditt arbete på ett välstrukturerat sätt, samt att proaktivt identifiera och hantera problem. Du värdesätter rak och ärlig kommunikation med tydliga förväntningar och trivs med att arbeta i en miljö med många kontaktytor.

I denna roll kommer du som tidigare nämnt att spela en viktig roll i att identifiera och driva förbättringsprocesser inom organisationen. Därför förväntar vi oss att du är självständig och trygg inom ditt område samt att du har viljan att dela med dig av din kunskap.

Vi svarar gärna på frågor

För frågor om tjänsten kontakta oss på [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter - klicka här för att följa

Nyckelord: Controller, Financial Controller, IT, controlling, redovisning, automatisering, system, förändringsarbete

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons