Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-28

Vi växer och söker nu en engagerad kundtjänstmedarbetare inom fastighet från och med i höst. Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och vi behöver förstärka vår verksamhet med mer kompetens.

Älskar du att jobba med telefonen som redskap där du tryggt koordinerar arbetsorder direkt till utförare? Drivs du av att arbeta med hela processen från ax till limpa? Vi söker dig som redan idag jobbar som kundtjänstmedarbetare eller är nyutexad från relevant utbildning och söker ditt första jobb inom kundtjänst.

CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem.

På vår tekniska avdelning, Business Unit Tech, är vi över 200 anställda som brinner för innovativ fastighetsdrift och förvaltning. Vi är ett team som drivs av expertis, kreativitet och samarbete för att uppnå smartare lösningar inom fastighetsförvaltning, med en helhetssyn som vår ledstjärna.

Som Kundtjänstmedarbetare ansvarar du tillsammans med dina kollegor för alla ärenden och felanmälningar som kommer in via mejl och växeln som är öppen mellan 07: 00 och 17:00. Du kommer även jobba med dagliga administrativa frågor, kontering av leverantörsfakturor och fakturering av kundfakturor.

Tjänsten är en heltidstjänst och placerad på vårt kontor på Sundstabacken 10, nära Gullmarsplan i Stockholm.

Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

  • Ta emot samtal i växeln
  • Ta emot ärende via mejl
  • Koordinera ärenden för åtgärd internt samt till upphandlade entreprenörer
  • Registrera felanmälningar i ärendehanteringssystem
  • Följa upp ärenden och återkoppla till kund
  • Arbeta med leverantörsfakturor och enklare bokföring
  • Fakturering av kundfakturor
  • Registervård samt hantering av register

Vem är du?

Du har:

  • Avklarad gymnasieutbildning
  • Gärna erfarenhet från liknande kundservicerelaterad roll, gärna med inslag av att arbeta med telefon och mejl som verktyg
  • Gärna idigare erfarenhet av administrativt arbete inom fastighetsförvaltning
  • Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
  • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet av kund- och levreskontra

Personliga egenskaper:

  • God kommunikativ förmåga både internt och externt
  • Genuint intresse för fastigheter och dess utveckling
  • Lyhörd och prestigelös
  • Strukturerad med god administrativ förmåga
  • Orädd för att hugga i där det behövs
  • Förmåga att prioritera och lösa problem
  • Lättlärd, flexibel och strukturerad

Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan!

p.g.a semestrar så kommer vi att gå igenom ansökningar och kalla till intervjuer i mitten på augusti.

Eftersom vi redan valt rekryteringskanaler för denna och övriga rekryteringar undanbeder vi kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons