Om tjänsten

Besök hemsida ludvika.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-27

Guldläge i Ludvika! Vill du vara en del av ett dynamiskt team som arbetar i en växande kommun? Ludvika kommun söker nu en engagerad bygglovshandläggare som brinner för att ge service till både företag och medborgare. Välkommen till en arbetsplats som inte bara är en plats att arbeta på, utan en plattform för att bygga framtiden. Hos oss får du chansen att vara med och utveckla vår verksamhet, där varje dag är fylld med möjligheter att göra skillnad. En inspirerande arbetsmiljö Vi tror på att glädje och sammanhållning är nyckeln till framgång. På vår arbetsplats möts du av ett positivt arbetsklimat där skratten är lika viktiga som resultaten. Här blir dina kollegor snabbt dina vänner, och varje dag känns som en ny möjlighet att lära sig och växa tillsammans. Kompetens och innovation Här arbetar du med kompetenta och inspirerande människor som driver utvecklingen framåt. Genom att omfamna ny teknik och modiga idéer skapar vi förutsättningar för att ge snabb och bra service dygnet runt, året om. En digitaliseringsresa i framkant Vi är på en spännande digitaliseringsresa där vi ständigt utmanar oss själva att bli bättre. Genom att integrera ny teknik i vårt dagliga arbete effektiviserar vi våra processer och förbättrar vår service. Du får möjlighet att vara en del av denna resa, där varje steg vi tar stärker grunden för en bättre morgondag. Tillsammans för en hållbar framtid Med mod, tillit och laganda skapar vi framtidens hållbara samhälle – tillsammans. Här får du vara med och bygga något större, något som inte bara påverkar dagens samhälle utan också framtida generationer. Vi tror på att varje individ har en viktig roll att spela, och vi stödjer och uppmuntrar varandra att ta initiativ och göra verklig skillnad. Gör dig redo att ta steget in i en värld där ditt arbete verkligen betyder något. Välkommen till Miljö och Bygg för framtidens Ludvika – där framtiden skapas idag. Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter är i huvudsak handläggning av lov- och anmälningsärenden. Det innebär granskning mot plan/utom plan, ärendegranskning, remisser, expediering av beslut, delgivning och kungörelse. Bygglovsenheten handlägger även strandskyddsdispenser.  Du har dagligen kontakt med allmänheten och aktörer inom byggbranschen i samtal, vid samråd och på byggarbetsplatsen. Du jobbar alltså mycket ute och får därmed träffa alla möjliga sorters människor, allt från de som inte vet vad ett bygglov är till de som har full koll. Du är experten som guidar dem framåt, är tillmötesgående och hjälpsam, men ser till att allt sker enligt rådande bestämmelser. Det är det som gör jobbet så utvecklande och kul! Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning inom lämpligt område för uppdraget till exempel inom bygglovshantering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av arbete med tillhörande lagstiftning inom plan- och byggområdet, strandskydd, förvaltningsjuridik, offentlig förvaltning samt kommunal verksamhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem. Du behärskar svenska språket väl och har en förmåga att uttrycka dig tydligt och lättillgängligt i tal och skrift. Personliga egenskaper Eftersom du kommer att träffa på många olika sorters människor, behöver du ha en god förmåga att kommunicera och samarbeta. I mötet med människor har du ett professionellt förhållningssätt där du hanterar situationer på ett lugnt sätt. Du är prestigelös men har skinn på näsan.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.     Anställningsform Anställningsform: Visstidsanställning till 31 december 2024 Omfattning: 100 % Arbetstid: Dagtid Tillträde: Enligt överenskommelse Antal platser: 1   Övrig information Har du skyddad identitet ska du inte söka jobbet här på webben, kontakta oss istället. Upplysningar Enhetschef, Jesper Låås [email protected]  Arbetstagarorganisation Vision och Akademikeralliansen  nås via växeln 0240-860 00   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 11/7. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons