Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-19

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vi planerar för en samtid och en framtid där alla kan leva mitt i det goda livet. Bygg- och miljöförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning inom bygg- och miljöområdet. Förvaltningen består av en personalgrupp på 27 personer fördelade på en byggenhet och en miljöenhet. Förvaltningen arbetar med såväl privatpersoner, företag, myndigheter som andra delar av kommunens verksamhet. Som medarbetare på byggenheten är du med och bidrar till att skapa en god och hållbar framtid i Partille. ARBETSUPPGIFTER Partille är mitt uppe i en expansiv period på resan från förort till förstad, därför kan vi erbjuda dig spännande och på samma gång utmanande och komplexa arbetsuppgifter. Vi söker nu två projektanställda för perioden hösten 2024 till och med 30 juni 2026. Din främsta arbetsuppgift för detta uppdrag är att handlägga slutbesked och slutbevis samt att vid behov täcka upp i bygglovshandläggningen, exempelvis under sommarsemestern 2025. Under perioder kan andra uppgifter förekomma inom ramen för bygg- och miljönämndens arbetsområde. Du är också rådgivande och bistår med service till såväl allmänhet som professionella byggherrar i form av råd och upplysningar. Som bygglovshandläggare ingår du i byggenhetens arbetslag och deltar i gemensamma arbetsgrupper och möten som är relevanta för ditt uppdrag. Du kan under uppdraget komma att bereda och presentera ärenden för bygg- och miljönämnden. Arbetet bedrivs självständigt och med stort eget ansvar samtidigt som arbetsgruppens samsyn är överordnad. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag, enligt fast schema med möjlighet till flex. KVALIFIKATIONER Till rollen som bygglovshandläggare söker vi dig som har eftergymnasial bygglovshandläggarutbildning, eftergymnasial byggteknisk utbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Goda kunskaper inom plan- och bygglagen samt Boverkets byggregler är meriterande. Tjänsten kräver god datorvana samt B-körkort, bilpool finns i kommunen. Eftersom du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och även ha mycket kontakt med allmänhet och verksamhetsutövare, kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör ha ett stort resultatfokus, en god och väl utvecklad samarbetsförmåga, och arbetar ihop med kollegor och samarbetspartners på ett lyhört och smidigt sätt. Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att uttrycka dig i såväl tal som skrift på svenska. Tjänsten ställer krav på att du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbetssätt, samt att du är en trygg person, såväl på det personliga planet som i ditt yrkesutövande. För dig är det viktigt att sätta kunden i fokus och du trivs med att arbeta i en rådgivande roll. Du är också bra på att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett, för situationen, effektivt sätt. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! ÖVRIGT Intervjuer i denna rekryteringsprocess planeras till den 8 augusti. Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons