Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-27

Har du tidigare erfarenhet av ekonomiska arbetsuppgifter och är van vid att ta ansvar? Då har vi tjänsten för dig!

Om uppdraget

Vår kund i Malmö söker en ekonomiassistent med start omgående på heltid för 6 månaders arbete till deras team på ekonomiavdelningen. Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia. Arbetstiderna kommer att vara sedvanliga kontorstider och du kommer utgå från kontoret på Hjälmaregatan i centrala Malmö.Dina arbetsuppgifter

Du kommer att hantera sedvanliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent. Du kommer även att hantera följande arbetsuppgifter:

  • Inbetalningar
  • Kravhantering – kunden använder Svea inkasso som hanterar påminnelser och krav , hantering av filer för inläsning etc
  • Kundärenden – samtal, hantering av ärenden i kundservice ärendehanteringssystem när det gäller ekonomiska frågor
  • Hantering av ärenden när det uppstår frågor från kund via Svea inkasso
  • Löpande bokföring, boka upp både interna och externa intäkter vid bokslut och hantering av detta i ekonomisystemet (Raindance)
  • God kunskap i Outlook, Excel och hantering av filer etc till olika system
  • Flytande svenska i tal och skrift då det är mycket extern hantering via telefon och mail till kunder

Dina kvalifikationer

  • 3-5 års erfarenhet av arbete på annan redovisningsavdelning
  • Arbetat i en större organisation för att ha erfarenheten av större flöden
  • Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Fullständig gymnasieutbildning

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-07-03

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons[email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons