Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-27

Vi söker dig som har en avslutad YK/KY inom ekonomi alternativt kandidatexamen i ekonomi samt är strukturerad och ansvarstagande som person. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ekonomiadministration och goda kunskaper i Excel. Vill du ta dig an en spännande roll på en arbetsplats med en öppen företagskultur? Tjänsten ska tillsättas omgående och vi arbetar med löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Vi letar efter engagerade, och prestigelösa kollegor som hjälper företaget att bygga vidare på sin framgång. Bolaget erbjuder en mångkulturell arbetsplats med en öppen företagskultur. Redan från dag ett får du möjlighet att bidra med din kompetens i ett företag som tror på innovation och den enskilda individen. Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av ekonomiavdelningen och framför allt arbeta med leverantörsreskontra, varpå dina arbetsuppgifter kommer vara: - Svara på frågor via mail och telefon internt och externt - Rapportering av koncernmellanhavande till moderbolaget - Hantering av anläggningstillgångarna, aktiveringar, avskrivningar och samtal med verksamheten vid frågor - Slutregistrering av leverantörsfakturor hanterade av organisationen - Avlasta med övrig ekonomiadministration på avdelningen vid arbetstoppar Du erbjuds * Att bli en del av ett stort innovativt bolag med öppen företagskultur * Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden * Ett långsiktigt uppdrag där det finns goda möjligheter att bli överrekryterad, förutsatt att alla parter är nöjda med varandra VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad YH/KY inom ekonomi alternativt kandidatexamen i ekonomi - Är obehindrad i svenska i tal och skrift då viss intern kommunikation sker på språket samt i engelska då det är företagets koncernspråk Det är meriterande om du * Har testat på att arbeta med ekonomiadministration tidigare * Har goda kunskaper i Excel * Har god vana av att arbeta i system Som person är du strukturerad och har vana av att organisera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter samt besitter en känsla för detaljer. Du är van vid att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och avslutar det du påbörjar. Vidare så visar du stort engagemang i din roll och relaterar till din omgivning på ett prestigelöst och lyhört sätt. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid * Placering: Lund - Varje vecka har man möjlighet att arbeta hemifrån en dag (bortsett från onsdagar, då arbetar vi ifrån kontoret) * Detta är initialt ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Det finns goda möjligheter för överrekrytering, med förutsättning att ni trivs med varandra Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons