Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-25

Vi söker en kvalificerad och självgående Category Coordinator till vårt kontor i Helsingborg. I denna roll kommer du i tätt samarbete med Category Director och Category Managers utveckla och genomföra kategoriplaner, logistisk optimering, sortimentsoptimering samt analyser av kampanjer. Rollen kräver en stark analytisk förmåga, utmärkt kompetens i Excel och en proaktiv arbetsinställning. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Kategorikoordinering: • Att vara kategoricheferna behjälplig med att utveckla och implementera strategiska planer baserade på marknadsanalys, kundinsikter och försäljningsdata. • I samråd med teamet optimera produktmix och sortiment. • Identifiera möjligheter för tillväxt inom kategorierna och föreslå strategier för att öka försäljning och lönsamhet. Datahantering och rapportering: • Utveckla och automatisera rapporteringsverktyg och dashboards i Excel för att förbättra transparens och effektivitet. • Analysera stora datamängder för att identifiera trender, avvikelser och förbättringsmöjligheter. • Säkerställa att all rapportering och analys är noggrann och uppdaterad. Samarbete: • Driva och delta i tvärfunktionella projekt för att förbättra kategoristyrningen och implementera nya initiativ. • Tillsammans med kategori, logistik och varuförsörjning arbeta fram de mest kostnadseffektiva logistiksätten.  Kvalifikationer och erfarenhet • Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, statistik eller liknande. • Minst 3–5 års erfarenhet av arbete inom strategiskt inköp, finansiell analys eller liknande roller. • Mycket goda kunskaper i Excel, inklusive avancerad användning av funktioner som pivottabeller, formler och makron. • Stark analytisk förmåga att tolka komplexa data och dra insiktsfulla slutsatser. • Självgående och proaktiv med en förmåga att hantera flera projekt och prioritera arbetsuppgifter effektivt. • Erfarenhet av att arbeta i team. • God kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt. • Utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper • Strukturerad och noggrann med hög detaljorientering. • Problemlösande med ett innovativt tänkesätt. • Flexibel och anpassningsbar till förändringar i en dynamisk arbetsmiljö. • Resultatinriktad.  Om Plantagen På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 120 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv! Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är så snart som möjligt. Du arbetar från Plantagens servicekontor i Helsingborg. Du ansöker genom att skicka in ditt CV och personliga brev där du beskriver varför just du är den perfekta medarbetaren så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 31/7 men intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marcus Larm på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Kontaktperson Marcus Larm Category Director Plants & B2B [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons