Om tjänsten
Nu söker vi dig som kan ta ett konsultuppdrag som upphandlare hos vår kund Locum.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2024-09-02
Längd: 2024-12-30
Behovet är för att täcka under en rekryteringsprocess. Du blir anställd av Poolia, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.
Möjlighet till distansarbete 50%
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som upphandlaren ansvarar för underlag, verktyg och rutiner, samt genomförande av upphandling av centralt stödjande leverantörsavtal såsom ramavtal, enskilda uppdrag för konsulter och entreprenader.
I rollen ingår att leda upphandlingsarbetet avseende avtal genom hela upphandlingsprocessen från behovsanalys till färdigt avtal inklusive avtalsdatabas och diarieföring. Upphandlaren verkar som stöd i upphandlingar som görs av andra funktioner inom företaget.
Upphandlingsenheten samarbetar nära med företagets jurister avseende upphandlings-, avtals- och entreprenadjuridik samt vid överprövningar.
Alla upphandlingar genomförs i samarbete mellan upphandlaren och Locums interna beställare.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:
- Högskoleutbildning alternativt relevant arbetslivserfarenhet och byggt på med kurser/eftergymnasiala utbildningar inom offentlig
upphandling
- Minst 3 års erfarenhet inom offentlig upphandling
- Erfarenhet av och god kunskap om ABK09, AB04, ABT06 och AMA regelverket.
- Erfarenhet av att arbeta verksamhetsnära dvs. arbeta nära och tillsammans med kravställare/beställare
Om verksamheten
Tycker du att detta är ett uppdrag som passar in på dig? Då ansöker du via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen!
Vi använder cookies för att förbättra din användarupplevelse och samla in information om hur vår webbplats används. Denna information hjälper oss att anpassa och förbättra vårt innehåll och våra tjänster.