OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-20

Arbetsbeskrivning

Fastighet och butikutvecklingschef, en tjänst som rymmer både affärsfokus, förvaltning och utveckling! Coop Norrbotten har ambitionen att fortsätta växa hållbart framåt, samt vara med att utveckla hela länet, denna tjänst är en del i detta. 

Vi söker nu en Fastighet och butiksutvecklingschef till Coop Norrbottens servicekontor i Luleå som både kan titta strategiskt långt framåt men också kunna ta en del operativa frågor. Du kommer jobba med butiksutveckling, affärsutveckling samt fastighetsförvaltning. Rollen har ett personalansvar av en tekniker och en butiksutvecklare som i sin tur har två projektledare. Du kommer även sitta med i Coop Norrbottens ledningsgrupp där du har möjlighet att tillsammans med övriga påverka strategiskt Coop Norrbotten. 


Rekryteringen sköts av Randstad, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carina Fors på tel 072-540 38 66 eller maila [email protected]

Sista ansökningsdag är 28 juli 2024. Vi tar inte emot ansökningar via mail.


Ansvarsområden

I rollen ansvarar du för:

-Förvaltning och utveckling av samtliga våra fastigheter

-Tillsyn och underhåll av fastigheter i balansen mellan god kundupplevelse, långsiktigt hållbara -fastigheter och kostnadseffektivitet.

-Optimal drift avseende t.ex. energiförbrukning, löpande skötsel (lokalvård, snöröjning etc)

-Upphandling och utvärdering av leverantörer inom fastighetsförvaltning

-Utvärdera och upprätta investeringskalkyler och i samråd med VD och övriga Företagsledningen

-Butiksutveckling

-Löpande utvärdera och utveckla kundupplevelse i butik (tillsammans med stöd från Coop Sverige)

-Genomföra projekt för att utveckla våra butiker

-Etablering av nya butiker

-Löpande föra dialog med intressenter för att identifiera nya möjliga butikslägen

-Utvärdera och prioritera nya och befintliga butikslägen i samråd med VD, Ekonomichef och Försäljningschefen.


Kvalifikationer

Kvalifikationer:

• Erfarenhet av fastighetsförvaltning 

• Erfarenhet av omfattande underhållsprojekt, totalrenovering av fastigheter tex.

• Erfarenhet av nybyggnation 

• Erfarenhet av kommunala beslutsprocesser (planbesked, markanvisningar, bygglov etc)

• Vana av upphandlingar av olika entreprenader

• Hög datorvana gällande Excel, Word & PowerPoint

• Svenska i tal och skrift

• Körkort B

Meriterande:

• Erfarenhet av Fastighetsutveckling av kommersiella lokaler (gallerior, butikslokaler etc)

• Erfarenhet av utveckling av handelsytor. 

Som person och ledare ser vi att du har en hög drivkraft, är affärsinriktad och resultatorienterad, med en förmåga att prioritera och organisera, samt se helheten. Du behöver kunna kommunicera och motivera andra samt ha en bra samarbetsförmåga. Att jobba tvärfunktionellt inom organisationen ser vi som en förutsättning för rollen.


Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons