Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-24

Arbetsbeskrivning

Fastighet och butikutvecklingschef, en tjänst som rymmer både affärsfokus, förvaltning och utveckling! Coop Norrbotten har ambitionen att fortsätta växa hållbart framåt, samt vara med att utveckla hela länet, denna tjänst är en del i detta. 

Vi söker nu en Fastighet och butiksutvecklingschef till Coop Norrbottens servicekontor i Luleå som både kan titta strategiskt långt framåt men också kunna ta en del operativa frågor. Du kommer jobba med butiksutveckling, affärsutveckling samt fastighetsförvaltning. Rollen har ett personalansvar av en tekniker och en butiksutvecklare som i sin tur har två projektledare. Du kommer även sitta med i Coop Norrbottens ledningsgrupp där du har möjlighet att tillsammans med övriga påverka strategiskt Coop Norrbotten. 


Rekryteringen sköts av Randstad, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carina Fors på tel 072-540 38 66 eller maila [email protected]

Sista ansökningsdag är 28 juli 2024. Vi tar inte emot ansökningar via mail.


Ansvarsområden

I rollen ansvarar du för:

-Förvaltning och utveckling av samtliga våra fastigheter

-Tillsyn och underhåll av fastigheter i balansen mellan god kundupplevelse, långsiktigt hållbara -fastigheter och kostnadseffektivitet.

-Optimal drift avseende t.ex. energiförbrukning, löpande skötsel (lokalvård, snöröjning etc)

-Upphandling och utvärdering av leverantörer inom fastighetsförvaltning

-Utvärdera och upprätta investeringskalkyler och i samråd med VD och övriga Företagsledningen

-Butiksutveckling

-Löpande utvärdera och utveckla kundupplevelse i butik (tillsammans med stöd från Coop Sverige)

-Genomföra projekt för att utveckla våra butiker

-Etablering av nya butiker

-Löpande föra dialog med intressenter för att identifiera nya möjliga butikslägen

-Utvärdera och prioritera nya och befintliga butikslägen i samråd med VD, Ekonomichef och Försäljningschefen.


Kvalifikationer

Kvalifikationer:

• Erfarenhet av fastighetsförvaltning 

• Erfarenhet av omfattande underhållsprojekt, totalrenovering av fastigheter tex.

• Erfarenhet av nybyggnation 

• Erfarenhet av kommunala beslutsprocesser (planbesked, markanvisningar, bygglov etc)

• Vana av upphandlingar av olika entreprenader

• Hög datorvana gällande Excel, Word & PowerPoint

• Svenska i tal och skrift

• Körkort B

Meriterande:

• Erfarenhet av Fastighetsutveckling av kommersiella lokaler (gallerior, butikslokaler etc)

• Erfarenhet av utveckling av handelsytor. 

Som person och ledare ser vi att du har en hög drivkraft, är affärsinriktad och resultatorienterad, med en förmåga att prioritera och organisera, samt se helheten. Du behöver kunna kommunicera och motivera andra samt ha en bra samarbetsförmåga. Att jobba tvärfunktionellt inom organisationen ser vi som en förutsättning för rollen.


Om företaget

Coop Norrbotten ek för

Coop är en av Sveriges största livsmedelskedjor. Vi har cirka 800 butiker från Katterjåkk i norr till Smygehamn i söder och en näthandel där man kan storhandla utan att det kostar mer. Våra butiker ägs av våra 3,7 miljoner medlemmar dvs vi är ett kooperativ vilket betyder att vi ägs av våra medlemmar. Våra butiker drivs av 29 konsumentföreningar och i bolaget Coop Butiker & Stormarknader. I Luleå finns huvudkontoret för Coop Norrbotten, där finns ett service kontor med 35 anställda med roller inom HR, ekonomi, IT mm. Man har också 3 regionchefer samt en Försäljningschef. Inom Norrbotten finns 38 butiker, 4 Bolist butiker, en Restaurang samt Online handel på flera orter. Vi är det gröna varumärket i branschen, flerfaldigt prisade för vår hållbarhetsprofil. Vårt löfte till kunden är att leverera prisvärd, hållbar matglädje och vår vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons