OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-20

Vi söker en kundservicemedarbetare till Kundserviceteamet på Nordmann Nordic i Solna. Du ska vara en initiativrik och självgående person med mycket hög servicekänsla som gillar ett varierande arbete i ett framgångsrikt företag. Arbetet innebär dagliga kontakter med Nordmann Nordics kunder i Norden och Baltikum men även med leverantörer som är utspridda över hela världen. Ingen dag är den andra lik. Nordmann Nordic erbjuder ett arbete som ger dig stora möjligheter till personlig utveckling.

Nordmann Nordic AB är en del av familjeägda Nordmann med huvudkontor i Hamburg. Nordmann har 500 anställda över hela världen. Nordmann Nordic är distributör av specialkemikalier till nordiska och baltiska tillverkare av kosmetik, tvätt-/rengöringsprodukter, färg, plast, gummi, läkemedel, livsmedel, och elektronik. Företaget har 22 medarbetare i Sverige och sitter i ljusa och fina lokaler i Solna Strand.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom säljsupport, order, leverans och logistik.

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:

  • Handläggning av kundorder i affärssystemet SAP
  • Inköp av varor till lager eller för leverans direkt till kund
  • Hantering av exportordrar, tull och frakter
  • Reklamationshantering
  • Leveransbevakning och fakturering
  • Uppdatering av priser och offerter

I tillägg till ovan kommer diverse uppgifter relaterade till orderprocessen och allmänna kontorsgöromål. Kundserviceteamet består av sex personer och är hjärtat i företaget.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 2-4 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom säljsupport, order, kundservice eller logistik. Du har god förståelse för logistik-, order-, leverans- och fakturaflöden. Du har erfarenhet av tull och frakt, gärna jobbat med sjöfrakt och containerleveranser. Du bör vidare vara en van användare av olika affärssystem och det är mycket meriterande om du har arbetat i SAP. Det är ett krav att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Vem är du?

Viktiga egenskaper är att vara noggrann, ordningsam och prestigelös. Vi söker dig som brinner för att ge bra service och har den energi som krävs för att arbeta i högt tempo. Du tycker om att hålla flera bollar i luften samtidigt och är bekväm med att jobba mot deadlines och leverera resultat. Du är hjälpsam och bemöter kunderna vänligt, korrekt och effektivt. Du har viljan och förmågan att rycka in där det behövs. Du har vidare en positiv inställning och drivs av att göra ett bra arbete.

Mer om tjänsten

  • Direktrekrytering med fast anställning i ett ekonomiskt stabilt företag som funnits sedan 1944
  • Tillsättning: start 1 oktober eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Solna, nära Solna Strands tunnelbanestation, Sundbybergs station och bussar. Trevlig arbetsmiljö i ljusa och fräscha lokaler
  • Nordmann Nordic erbjuder många sociala aktiviteter tillsammans både under och efter arbetstid

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons