OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-19

Har du arbetat som löneadministratör inom offentlig sektor tidigare är du den vi söker!Om uppdraget

Vi söker nu en erfaren löneadministratör till vår kund i Göteborg. Uppdraget är med start omgående och pågå till och med sista december2024. Tjänstgöringsgraden är på 100 % och arbetet utförs under kontorstider. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i Göteborg. Det finns möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med kunden.Dina arbetsuppgifter

I rollen som löneadministratör kommer du främst arbeta med lönekörningen från ax till limpa och vara delaktig i hela löneprocessen. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma:

  • Ta fram lönelistor
  • Bearbeta och kontrollera löneunderlag
  • Genomföra kvalitetskontroller

    Dina kvalifikationer

    • Eftergymnasial yrkesutbildning med inriktning löneadministratör eller likvärdig utbildning
    • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
    • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
    • Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Personec P, Hogia, Primula, Heroma)
    • Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance)
    • Goda kunskaper om lagar och avtal inom området

    Vad vi erbjuder dig

    Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

    Om ansökan

    Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 26/6.

    Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson [email protected].

    För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00.

    Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

    Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

    Mer info

    Omfattning Heltid
    Varaktighet 6 Månader eller längre
    Antal platser 1
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Dela annons