OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida barona.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-19

Vill du arbeta i en ekonomifunktion inom en internationell koncern? Är du i starten av din löneberedningsresa och brinner för att lära dig nya saker? I sådana fall kan vi ha ett mycket spännande jobb för dig!

På Barona är vi banbrytande och framtidsorienterade problemlösare som hjälper företag och organisationer med kompetensförsörjning. Vi startade 1999 i Finland och finns idag i 10 länder. I Sverige har vi funnits i 10 år och har vuxit mycket de senaste åren. Baronagruppen består i Sverige av totalt ca 350 medarbetare med kontor i Solna, Malmö, Göteborg, Motala, Piteå, Falun och Strömsund.

Vad kan vi erbjuda dig?
I Sverige är vi ett glatt, energiskt team som motiveras av att hitta de bästa lösningarna för våra kunder, utveckla våra medarbetare, våra interna processer och hitta de bästa jobben till våra kandidater. Vi är en snabbrörlig, entreprenöriell organisation där du snabbt kan se resultaten av ditt arbete. Dina närmaste kollegor är öppna, kommunikativa och roliga och du får vara med och utveckla lönefunktionen när organisationen just har gått in i en ny fas vad gäller löneberedningen. Samtliga löner och tillhörande efterarbete hanteras av en extern leverantör och nu behöver vi din hjälp att koordinera och ansvara för att processerna flyter på smidigt varje månad.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provtjänstgöring på sex månader. Möjligheter till utveckling inom bolaget är mycket goda. Tjänstens placering är i Solna, men möjlighet finns att arbeta flexibelt och delvis på distans.

Dina ansvarsområden:

I din roll som lönekoordinator kommer du fokusera på filinhämtning av tidrapporter, sammanställa månadens avvikelser, ansvara för deadlines och att besvara lönerelaterade frågor från ledare. Samtidigt kommer du att vara med och stötta ekonomifunktionen i enklare redovisningsuppgifter.

Typiska arbetsuppgifter:
  • Månadsvis exportera filer från interna affärssystem
  • Svara på lönerelaterade frågor
  • Ansvara för lönefunktionens e-mail och besvara inkommande frågor
  • Insamling av justeringar och avvikelser och kommunicera dessa till leverantören av löneservice
  • Ta ut och läsa in rapporter såsom utbetalningslistor och bokföringsorder
  • Rapportering till Skatteverket, Collectum, Fora och SCB
  • Kontakt med olika myndigheter, såsom Försäkringskassan och Kronofogden
  • Avstämningar av lönefiler, semesterlöneskuld och dylikt
  • Skapa betalfiler och göra bankavstämningar
  • Supportera inom kundreskontra och ha kontakt med kunder och leverantörer
Vem är du?

Vi söker dig som är i starten av din karriär. Kanske har du nyligen avslutat en YH-utbildning inom löneadministration eller har annan relevant erfarenhet/utbildning. Du är en driven, positiv och ansvarstagande person. Du gillar administration och har förståelse för att detaljerna måste blir rätt för att helheten ska bli korrekt.

För att lyckas tror vi att du:
  • Är nyfiken, intresserad och läraktig
  • Har mycket god förmåga att koordinera olika uppgifter och ge service till dina kollegor
  • Har en hög serviceförmåga och gillar att ge support
  • Har goda kunskaper i Microsoft Office, specifikt Excel
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
  • Är en problemlösande, uthållig och målmedveten person

I den här rekryteringen är de personliga egenskaperna och förmågorna av största vikt. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men för frågor, kontakta HR ansvarig, Sara Myrlöv | [email protected] alternativt CEO, Johanna Mix | [email protected] |
Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons