Om tjänsten

Besök hemsida klippan.se
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-06-19

På kommunikationsavdelningen är prestigelöshet viktigt och vi utgår alltid ifrån vår värdegrund Vi i Klippan i vårt arbete. Hos oss händer det ofta mycket och tempot är högt. Kommunikatörerna idag har alla mycket erfarenheter men vi ser gärna att du kompletterar oss med ny och fräsch kunskap som gör att vi tillsammans blir bättre. Du blir en del av vår kommunikationsavdelning som leds av kommunikationschefen och består av en kommunikationsdel med tre kommunikatörer och kommunens kundtjänst. Vi jobbar idag i en kombination av på plats och på distans. I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör, med inriktning sociala medier, kommer du aktivt arbeta med innehållet i kommunens kanaler och särskilt ansvara för att skapa och hantera kommunikationen i olika sociala plattformar enligt vår gemensam plan. Arbetet består av att planera, skapa innehåll, interagera med våra följare och följa upp kommunikationen som genomförts. Du kommer vara ansvarig för att kontinuerligt återrapportera kring innehållsarbetet, så en förkärlek för struktur är viktig i rollen. Självklart deltar du och tillföra din kunskap till övriga projekt på kommunikationsavdelningen, bland annat arbetar vi just nu med platsvarumärke och arbetsgivarvarumärke. Under din arbetsdag kommer du vara involverad i annat kommunikationsrelaterat arbete och stötta organisationen i kommunikationsfrågor. KVALIFIKATIONER Du ska vara utbildad inom media- och kommunikation eller ha en likvärdig utbildning som bedöms av arbetsgivaren. Du ska ha kunskap inom; Innehållsskapande: Kunna producera engagerande och relevant innehåll för olika plattformar, inklusive text, bilder, video och grafik. Kanalhantering: Ha kunskap om olika sociala medieplattformar (t.ex. Facebook, Instagram, LinkedIn) och hur man optimerar innehåll för varje kanal. För att lyckas i rollen behöver du ha viss erfarenhet av att strategiskt planera innehållet i de vanligaste sociala plattformarna och vara en person som har lätt för att knyta kontakter samt ser möjligheterna med att hitta bra innehåll. Du har förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Du har förmågan att hålla presentation, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling. Du har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Du har förmågan att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons