Har du flera års erfarenhet av självständigt lönearbete och vill bli en del av ett sammansvetsat löneteam inom en växande organisation? Vi söker nu en Löneadministratör som vill följa med på en spännande resa!

Om rollen

Som löneadministratör kommer du att ingå i ett team och arbeta nära dina kollegor med hela löneprocessen i en expansiv organisation. För att passa in i teamkulturen bör man vara ödmjuk och uppskattar samarbete. Vår kund är verksam inom detaljhandeln och till löneavdelningen behövs nu förstärkning.

Är detta du?

För att trivas och lyckas som Lönespecialist tror vi att du är en social person som uppskattar många kontaktytor. Organisationen är rörlig, vilket innebär att du trivs i en varierande miljö. Har du erfarenhet av arbete med komplexa löner och systemet Hogia eller Agda? För att lyckas i rollen är du självgående, driven och arbetar effektivt och noggrant. Man bör som sagt vara erfaren inom hantverket lön och helst ha ett system intresse och har gjort eller varit med integrationer/systemimplementation tidigare. 

Ett plus är om man har jobbat med Hogia och Agda och är van att ta en “ledande” och drivande roll i projekt.

Start relativt omgående men man kan börja lite smått under sommaren och kan ta semester för att sedan påbörja på heltid i augusti. Uppdraget löper på fram till och med sista december.

Du gillar att ha många bollar i luften och tycker om att diskutera och dela kunskap med dina kollegor, samtidigt som du är noggrann och kan planera och organisera ditt arbete självständigt. Vår kund erbjuder en hybrid arbetsplats, där det finns möjlighet att kombinera kontorsarbete med distansarbete. Detta kräver dock att du har god självdisciplin och trivs med frihet under ansvar.

Du har en relevant utbildning inom löneområdet, till exempel en KY-utbildning eller likvärdigt, samt flera års erfarenhet av att arbeta självständigt med löneprocesser. Du är duktig på administration och har erfarenhet av att tolka olika kollektivavtal, samt ett starkt intresse för teknik och system. Du har även god kommunikationsförmåga och behärskar både svenska och engelska.

Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade personerna inom ekonomi & lön. Att söka denna tjänst genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag och rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp utöver detta specifika konsultuppdrag.

Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan!

Sökord: Interimskonsult, Interim, konsult, ekonomikonsult, ekonomi, jobb, Lön, lönechef, lönekonsult, systemimplementation, system, People of Finance

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons