OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om Early Bird Med hjärtat i det fria ordet levererar vi för ett hållbart samhälle. Tillsammans med morgontidningen levererar vi det du beställt hos din e-handlare direkt till postlådan eller dörren, redo för dig att plocka in när du vaknar för dagen, smidigt och hållbart. Vi strävar hela tiden efter att förbättra vårt hållbarhetsarbete och har siktet på att vara det mest hållbara leveranssättet i Sverige. Vi jobbar för att bli helt utsläppsfria redan år 2030, vilket är branschens mest ambitiösa mål. Vi tar avstamp FN:s globala hållbarhetsmål och är godkända av den internationellt ansedda organisationen Science Based Targets Initiative. Vi befinner oss i en tillväxtfas där vi nu letar efter Quality and Customer Service Manager till vår verksamhet.   Om rollen I rollen som Quality and Customer Service Manager kommer du spela en viktig roll i hur vi arbetar med kundservice och kvalitet på Early Bird. Då vår verksamhet växer, blir detta en ny roll du kommer att kliva in i, med stora möjligheter att påverka hur vår kundservice och kvalitéts avdelning ska styras. Vi söker någon som kan med driv och gott ledarskap, ta Early Birds kvalitetsarbete till nästa nivå och vara ledande i vår bransch. Rollen kommer att innebära att leda, fördela och utveckla arbetet på ett professionellt och systematiskt sätt. Utöver detta, ta tillvara på kundservice- och kvalitets-teamens kompetenser för att lösa uppgifterna på ett rationellt och effektivt sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Personalansvar för kundservice och kvalitetsavdelningen
  • Leda, fördela och utveckla det dagliga arbetet
  • Arbeta långsiktigt och strategiskt i syfte med att skapa lösningsorienterade avdelningar som sätter kunden i centrum
  • Arbeta med implementation av strategisk roadmap
  • Sätta Operationsmål och säkerställa att mål uppfylls samt följa upp KPI:er
  • Säkerställa att avdelningen ger en hög grad av service åt våra kunder, konsumenter, distributionsbolag, samarbetspartners och övriga
  • Säkerställ att avdelningarna tillämpar ett förebyggande kvalitetsarbete
  • Säkerställ att kvalitetsarbetet inkluderar förpliktelser i ISO-9001 certifieringen
  • Genom prestandamätning säkerställa effektiva processer och tillämpbara rutiner
  • Tillsammans med övriga enheter inom Operations kontinuerligt utveckla och hitta förbättringsområden i syfte att effektivisera driften på̊ befintliga terminaler
Utöver detta, kommer du att ha:
  • Ansvar för att leverera på budget kopplat till eget ansvarsområde
  • Arbetsmiljöansvar
  • Kompetensutvecklingsansvar
  • Ansvar för att ta fram och rapportera nyckeltal relevanta för styrning av ansvarsområde
Du kommer att rapportera till vår Chief Operating Officer och ingå i ledningsgruppen Operations. Arbetsplats: Kontor söder om Stockholm, med möjlighet till hemarbete vissa dagar. Vem du är Vi söker en person som har erfarenhet av en liknande roll som kan se över vårt arbetssätt och komma med idéer på hur vi kan förbättra våra processer. Vi ser att du har en förmåga att analysera och dra slutsatser kring framtida behov genom att tänka brett, bryta ner problem och hitta nya lösningar. Du är analytisk, drivande och tycker om att arbeta strategiskt. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt samt kan självständigt delegera, prioritera och omprioritera vid hög arbetsbelastning. Du är även en duktig kommunikatör, du har en förmåga att motivera dig själv och andra samt skapa effektiva team. Då Early Bird växer snabbt ska du tycka om att jobba i en föränderlig miljö. Krav:
  • Ledar- och chefserfarenhet
  • Erfarenhet av att driva förändring
  • Erfarenhet av att leda Kundservice avdelning
  • Eftergymnasial utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet)
  • Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift
  • God datorvana och kunskaper i Windows och Microsoft paketet
Vi ser gärna även att du:
  • Har erfarenhet av Processarbete
  • Har erfarenhet av Projektledning
  • Har erfarenhet av kvalitetsledning
  • Har kunskap och erfarenhet av att jobba enligt ISO 9001
Vad vi erbjuder Kultur Early Bird är ett snabbväxande, föränderligt företag. Vi vågar ställa stora krav på oss själva och är ambitiösa i våra mål! Vi välkomnar personer som vill vara med på denna spännande resa. Här hittar du kollegor som är trevliga, ödmjuka och familjära. Vi är inkluderande, ansvarsfulla, modiga, och engagerade. Förmåner Vi har flera olika förmåner vi erbjuder våra anställda, nedan får du en inblick i vad vi erbjuder!
  • Kollektivavtal via Almega/Unionen
  • 30 semesterdagar + 3 SKL dagar + klämdagar
  • 4000 sek friskvårdsbidrag
  • Löneutfyllnad (10%) vid VAB, max 10 dagar/år
  • ITP pensionsavsättning
  • 20% rabatt på Synoptik (för dig och din familj!)
  • Hälsoundersökning/hälsoprofil via företagshälsan vartannat år
  • Extra föräldralön vid föräldraledighet. Storlek beroende på hur lång anställningstid som föregått ledigheten

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons