Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-17

Dina arbetsuppgifter Just nu har vi ett spännande konsultuppdrag där vi söker en administratör som vill arbeta med säkerhetsfrågor inom transportsektorn. Uppdraget är på heltid och startar den 22 juli 2024 och pågår t.o.m. 31 december 2024 med placering i Stockholm. Uppdraget som administratör handlar om att stödja personalsäkerhetsfunktionen med administrativa uppgifter samt enklare bedömningar/handläggning. Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp där du har ett tätt samarbete med gruppchef och personal strateg. Uppdraget präglas av hög variation och kan skifta beroende på verksamhetens behov. Kortfattad arbetsbeskrivning av vad som ingår i rollen: - Bemanna registerkontrollfunktion – upprätta blanketter, sända och ta emot registerkontroller från säkerhetspolisen. - Skicka ut underlag för grundutredning till kandidater, ta emot underlag och göra viss bedömning av underlaget. - Fördela ut ärenden till intervjuledare. - Besvara frågor om säkerhetsprövningar och dess status. - Hantera löpande frågor i funktionsmejl. -Meddela chefer och beställare godkända säkerhetsprövningar. - Administrera utbildningar. - Utgöra kontrollfunktion i vissa processer där också löpande bedömningar görs. - Hantera diarieföring och hantering av pärmar, säkerhetsskåp mm.. För att lyckas i rollen behöver du uppfylla nedanståeden kvalifikationer: - Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom IT eller administration. - Minst två års erfarenhet av att arbeta på myndighet eller offentlig verksamhet. - Minst två års erfarenhet av kvalificerad handläggning. - Är van att hålla utbildningar, workshops eller arbetsplatsintroduktioner. - Har en god IT-vana och har erfarenhet att arbeta i Word, Excel och Outlook. - Kan uttrycka dig väl i svenska både i tal och skrift. - Vi ser det som starkt meriterande om du arbetat som säkerhetsadministratör i dina tidigare uppdrag eller har god kännedom om säkerhetsskyddslagen. Om vi fokuserar mer på personliga egenskaper söker vi någon som är strukturerad, serviceinriktad och som självständigt kan driva sitt arbete framåt och hitta lösningar. Det är viktigt att konsulten har en hög social förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. För att lyckas i rollen behöver du även ha hög integritet och god kommunikationsförmåga. Praktisk information: Uppdragsstart: 22 juli 2024 Uppdragsslut: 31 december 2024 Beläggning: Heltid 40 timmar/veckan Sista ansökningsdag: 28 juni (vi arbetar löpande med urval och intervjuer) Säkerhetsprövning kommer att tillämpas innan tillsättning. Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons